Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots tjej & nybörjare Vart åker man?

• tjej & nybörjare Vart åker man?

Publicerad av anonym-anvandare på 23 juli, 2005 vid 12:43

Har äntligen hittat något som är grymt kul! KITE!
    Vart åker man som ensam tjej, nybörjare och med ett mål att bli bra, riktigt bra till nästa sommar. Jobbat ihop en liten resekassa. Men desto billigare, desto längre och roligare.

Vart utomlands reser alla andra kiteintresserade mellan september och januari? Gärna tips på platser där det finns möjlighet till dykning de dagar vinden sviker. Finns det fler kitetjejer som reser själv?

Vart bosätter man sig bäst i sverige augusti-september för att åka så mycket som möjligt?

Är dåligt insatt i sporten? Hur är det utomlands, hjälper alla alla eller finns det vissa platser som “proffsen” inte vill se oss nybörjare, och kommande konkurrenter smirk.gif på?

Ser fram emot massor av tips!

anonym-anvandare svarade 19 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • zoolander

Medlem
    23 juli, 2005 vid 18:20

hälsa på mig i skottland!

• funkyman

Medlem
    24 juli, 2005 vid 05:47

Åk till Hurghada så klart. Där finns allt och dessutom bra dykning när det inte är vind…

• mrmille

Medlem
    24 juli, 2005 vid 08:46

i sverige är varberg/göteborg de bästa platserna med de mest etablerade skolorna för kitesurf

annars har du ju alltid skåne där vinden är fin.
    akta dig för rambo, mattias med flera, säger du ordet nybörjare kommer de troligen ta en bom och slå i huvet på dig (dom är sånna).

laugh.gif

• zoolander

Medlem
    24 juli, 2005 vid 09:37

Svar till:

i sverige är varberg/göteborg de bästa platserna med de mest etablerade skolorna för kitesurf

akta dig för rambo, mattias med flera, säger du ordet nybörjare kommer de troligen ta en bom och slå i huvet på dig (dom är sånna).

laugh.gif

[/ QUOTE ]
    nä.. men kommer du till skåne med en foil så skickar vi en brevbomb till mr mille

• walle

Medlem
    25 juli, 2005 vid 16:10

Svar till:

Åk till Hurghada så klart. Där finns allt och dessutom bra dykning när det inte är vind…

[/ QUOTE ]
    jevla terroristland ju crazy.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    25 juli, 2005 vid 20:49

jag lovar att inte dyka upp med en foil i skåne! Däremot får jag kanske utrusta mig med hjälm så får dom slå bäst dom vill!

• zoolander

Medlem
    26 juli, 2005 vid 08:56

hjälm e lugnt.. man ska ju inte vara dumdristig..
    nu e du välkommen!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2005 vid 10:21

skriv samma inlägg på kite-konfen så kanske du får mer svar!! jag är också nyfiken =) annars om du vill vänta till i januari följer jag gärna med dej så blir vi två tjejer iallafall!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2005 vid 11:40

vänta här hemma i sverige till januari är jag skeptisk till, men jag möter gärna upp någonstans!
    Har tänkt vara hemma i sverige igen till mars, vill inte missa de bästa snöförhållandena i fjällen!
    Kollat lite på australien, men det känns lite för vanligt, synd bara att s.k ABC-öarna i närheten av venezuela verkar väldigt dyrt? Eller har jag fel?
    Vill ju ha så roligt som möjligt,länge!

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juli, 2005 vid 12:48

kan du inte maila mej på [email=”caroline.eriksson@eniro118118.se?”]caroline.eriksson@eniro118118.se?[/email] hade varit kul att snacka lite resor =)

• backe

Medlem
    30 juli, 2005 vid 22:16

Svar till:

laugh.gif

[/ QUOTE ]

Det där är förstås BS, efter som don Hugo tillhör dom schysstaste man kan träffa på stranden.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 23:03

Du nämnde australien.
    Det fins hur mycket bra kiteförutsättnignar som helst där.
    Ifall du är nybörjare så rockar Melbourne stenhårt (platt och fint och kanonvindar denna årstid). Kan dock vara bra att antingen fixa bil eller känna någon där ifall vinden mot allt förmodan skulle vända från Nordligt till någon syd eller öst.. Blir en jäkla bit att ta sig från Rye till st.kilda.
    Jag känner en kiteinstruktör där. Han har kontakt med alla möjliga hotell och vandrarhem. Han är lite högljudd men kanonskyst och hjälper dig säkert så vill du ha kontakt med honom får du maila j19@dexus.se så förvarnar jag honom och skickar hans kontaktinfo.

Jag vill vara där nu.. Kolla vändret: http://www.earthsci.unimelb.edu.au/~awatkins/bay.html
    Wee!!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots tjej & nybörjare Vart åker man?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.