Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing to go två eller tre brädor i sverige!?

• to go två eller tre brädor i sverige!?

Publicerad av herodude på 27 maj, 2007 vid 19:01

Dags att vårstäda och omorganisera brädgarderoben lite… innan har jag bara kört en bräda en 84 liters freestyle wave… på maui i våras så köpte jag på mig en liten 69 litare, och en freestyle wave på 85…

nu till frågan, min nya 85 litare är lite kortare, lite bredare och känns mycket mer freestyle än min gamla 84litare, så om valet står mellan dem så behåller jag nog min nya.. ska provsegla dem lite bara.. men nu till frågan… egentligen är det en av de onödigaste brädorna!? eller? okej man har jäkligt kul med en 85 litare när man kör runt 5.0 speciellt, mitt homespot är apelviken så kul med lite bump n’ jump… men nu har jag börjat freestyla lite, och känner att jag nog behöver en riktig freestyleplanka med mer bredd och volym runt mastfoten på runt 100 liter…

så vad är eran erfarenhet av detta, tre brädor känns ltie lyxigt eller? har antagligen jäkligt kul, men hur funkar det med freestyleplankan, om man skulle köra alla tre eller använda freestylebrädan tills det blir 4.5 då man plockar fram 69 litaren?

för att sammanfatta, klarar man sig i sverige på två brädor? en liten 69 liters vågis och en freestyle runt 100? seglen jag kör nu är 4.0 4.5 5.0 och 5.6, troligtvis kommer jag expandera linjen uppåt…

ola_p svarade 17 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • ola_p

Medlem
    27 maj, 2007 vid 19:25

Jag gick över till 68+105 tills i år (körde 66+85 året innan). Men nästa år blir det en mellanbräda också (One77), som kommer funka fint de dagar som vinden droppar lite när man seglar vågor, eller om det blåser tokmycket och man är begränsad till plattvatten den dagen (då är 68an lite liten och 105an skitstor). På mellanbrädan infinner sig ett schysst pop, och man kan ladda på bland annat plattvattensframåt. (Blåser det såpass så blir freestyletricken ändå rätt svåra).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing to go två eller tre brädor i sverige!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.