Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Tomten bor i Portugal…
-
Tomten bor i Portugal…
Posted by sourra on 7 april, 2008 at 17:49…och han skickar julklapparna tidigt i år:
1. The Green Bastard
2. Bender
3. Alla goda ting är tre – tummen upp för det. Mr Mini-Mal i bakgrunden.
4. Greenbottle
5. The Bastard…
6. Min mamma säger att jag får köra med så många fenor jag vill så länge det är 3 eller 4. 5 om jag har städat och ätit upp alla grönsaker.jonaish replied 16 years, 8 months ago 14 Members · 25 Replies -
25 Replies
-
ett jevvla tjat om den där brädan, den kommer gå av på mitten första dan
-
Det gick fint. De bedömde bucklan vara en vandalskada så Hampan fick lägsta självrisken hos sitt förskingringsbolag.
-
Gött mannen, kul att du fått den! Så jvla nice den blev 🙂 Se nu till att vaxa upp den ordentligt o släng stropparna dit pepparn växer (eller “åt helvete” som man säger) 😉
Klart den ska ner i sina hemmavatten i sommar? Jonte i ev. på, han möter upp i Lisboa eller algarve isf…
Vad är de som hänt, probs me frakt?
//jungman jansson I
-
Ser riktigt fina ut men jag vill ha mer detaljer. Mått, konstruktion, pris å sånt!
-
@rusiak 456826 wrote:
Gött mannen, kul att du fått den! Så jvla nice den blev 🙂 Se nu till att vaxa upp den ordentligt o släng stropparna dit pepparn växer (eller “åt helvete” som man säger) 😉
Klart den ska ner i sina hemmavatten i sommar? Jonte i ev. på, han möter upp i Lisboa eller algarve isf…
Vad är de som hänt, probs me frakt?
//jungman jansson I
Looking good man! Jag skall osså ner till Portugalien i sommar. Blir nog 1 månad!
-
@Yann 456872 wrote:
Ser riktigt fina ut men jag vill ha mer detaljer. Mått, konstruktion, pris å sånt!
5’10” x 18″ x 2 1/8″ har jag för mig att vi körde på. Undertill är det tokförsärkta 4wfs-boxar och en rejält stark sandwichkonstruktion med eps-kärna som ska tåla höga hopp och hårda landningar (vilket jag har fått i uppgift att testa om den gör). Pris är lite varierande på specifikationer men inkl. frakt är den inte dyrare än Xeleratorn som ju kostar 5.5-6K. Första intrycket är: Jävligt välbyggd och rigid.
-
Kul att ni gillar brädorna! Sourras bräda har EPS-kärna med perimeter-stringer samt däck och botten i Airex. De övriga brädorna är gjorda i vanligt PU-skum. Vill man hoppa med brädan bör man välja sandwich, men vill man enbart rida vågor klarar man sig bra med en PU-bräda. En PU-bräda kostar från 350 Euros och en sandwich-bräda runt 500 Euros. Måtten och loggorna kan man välja precis som man vill, men rent generellt rekommenderar jag en bräda på 5’4″-5’10” för hårdvind och 5’10”-6’2″ för lättvind. Leveranstiden för en PU-bräda är 3 veckor. Sandwichbrädorna tar lite längre tid att bygga och leveranstiden varierar beroende på hur mycket vi har att göra så kontakta oss för exakta uppgifter.
/Jonas
-
fan va fina dom va johan!! vi får byta o testa varandras en dag sen.. typ när vi kommer till er 🙂 jag måste träna lite först 😀
-
Bästa sättet att lära sig är att ta sig vatten över huvet =) Undrar om inte tomten kan skicka 17 m/s SW också?
-
Skicka ner er själva till Portugal istället, 16 m/s och 6 meters vågor på torsdag 😉
Log in to reply.