Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tomten bor i Portugal…

• Tomten bor i Portugal…

Posted by sourra on 7 april, 2008 at 17:49

…och han skickar julklapparna tidigt i år:

1. The Green Bastard
    2. Bender
    3. Alla goda ting är tre – tummen upp för det. Mr Mini-Mal i bakgrunden.
    4. Greenbottle
    5. The Bastard…
    6. Min mamma säger att jag får köra med så många fenor jag vill så länge det är 3 eller 4. 5 om jag har städat och ätit upp alla grönsaker.

jonaish replied 16 years, 8 months ago 14 Members · 25 Replies
  • 25 Replies
  • wakenils

Member
    7 april, 2008 at 17:52

ett jevvla tjat om den där brädan, den kommer gå av på mitten första dan

• haze

Member
    7 april, 2008 at 17:53

Hahaha du är bara avundsjuk Nils… Ser grym ut ju….

• jonaish

Member
    7 april, 2008 at 17:54

den ser la giooo ut!!

hur gick de hos polisen sourra?

• sourra

Member
    7 april, 2008 at 18:28

Det gick fint. De bedömde bucklan vara en vandalskada så Hampan fick lägsta självrisken hos sitt förskingringsbolag.

• rusiak

Member
    7 april, 2008 at 18:37

Gött mannen, kul att du fått den! Så jvla nice den blev 🙂 Se nu till att vaxa upp den ordentligt o släng stropparna dit pepparn växer (eller “åt helvete” som man säger) 😉

Klart den ska ner i sina hemmavatten i sommar? Jonte i ev. på, han möter upp i Lisboa eller algarve isf…

Vad är de som hänt, probs me frakt?

//jungman jansson I

• yann

Member
    7 april, 2008 at 20:02

Ser riktigt fina ut men jag vill ha mer detaljer. Mått, konstruktion, pris å sånt!

• svinet

Member
    7 april, 2008 at 20:36

@rusiak 456826 wrote:

Gött mannen, kul att du fått den! Så jvla nice den blev 🙂 Se nu till att vaxa upp den ordentligt o släng stropparna dit pepparn växer (eller “åt helvete” som man säger) 😉

Klart den ska ner i sina hemmavatten i sommar? Jonte i ev. på, han möter upp i Lisboa eller algarve isf…

Vad är de som hänt, probs me frakt?

//jungman jansson I

Looking good man! Jag skall osså ner till Portugalien i sommar. Blir nog 1 månad!

• sourra

Member
    7 april, 2008 at 21:35

@Yann 456872 wrote:

Ser riktigt fina ut men jag vill ha mer detaljer. Mått, konstruktion, pris å sånt!

5’10” x 18″ x 2 1/8″ har jag för mig att vi körde på. Undertill är det tokförsärkta 4wfs-boxar och en rejält stark sandwichkonstruktion med eps-kärna som ska tåla höga hopp och hårda landningar (vilket jag har fått i uppgift att testa om den gör). Pris är lite varierande på specifikationer men inkl. frakt är den inte dyrare än Xeleratorn som ju kostar 5.5-6K. Första intrycket är: Jävligt välbyggd och rigid.

• kvabbso

Member
    8 april, 2008 at 08:04

mysigt med grön regid bastard

• samhansson

Member
    8 april, 2008 at 09:49

fina, jag vill ha en sånn med egen logga

• surfineurope

Member
    8 april, 2008 at 15:17

Kul att ni gillar brädorna! Sourras bräda har EPS-kärna med perimeter-stringer samt däck och botten i Airex. De övriga brädorna är gjorda i vanligt PU-skum. Vill man hoppa med brädan bör man välja sandwich, men vill man enbart rida vågor klarar man sig bra med en PU-bräda. En PU-bräda kostar från 350 Euros och en sandwich-bräda runt 500 Euros. Måtten och loggorna kan man välja precis som man vill, men rent generellt rekommenderar jag en bräda på 5’4″-5’10” för hårdvind och 5’10”-6’2″ för lättvind. Leveranstiden för en PU-bräda är 3 veckor. Sandwichbrädorna tar lite längre tid att bygga och leveranstiden varierar beroende på hur mycket vi har att göra så kontakta oss för exakta uppgifter.

/Jonas

http://www.bluebottlesurfboards.com

• johanw

Member
    8 april, 2008 at 15:36

fan va fina dom va johan!! vi får byta o testa varandras en dag sen.. typ när vi kommer till er 🙂 jag måste träna lite först 😀

• sourra

Member
    8 april, 2008 at 16:20

Bästa sättet att lära sig är att ta sig vatten över huvet =) Undrar om inte tomten kan skicka 17 m/s SW också?

• johanw

Member
    8 april, 2008 at 16:36

@sourra 457060 wrote:

Bästa sättet att lära sig är att ta sig vatten över huvet =) Undrar om inte tomten kan skicka 17 m/s SW också?

kolla me han för de hade varit najs 🙂

• surfineurope

Member
    8 april, 2008 at 16:53

Skicka ner er själva till Portugal istället, 16 m/s och 6 meters vågor på torsdag 😉

Page 1 of 2

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tomten bor i Portugal…

You must be logged in to create new discussions.