Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › top 10 för “gamlingar” ;-)
-
top 10 för “gamlingar” ;-)
Publicerad av ippa på 18 juli, 2004 vid 07:19Jag började vindsurfa 1975 , och kört varje år , Någon annan “gamling” som slår det?
Knatte svarade 20 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Knatte
Gäst18 juli, 2004 vid 11:27Nä, inte ens nära
Men jag började Windsurfa mer seriöst omkring -83/84 när jag fick körkort och bil.
Så några vändor har man ju hunnit med -
Öhh. Jag föddes 1974 så det blir ju en ganska tuff match för mig att slå det, men om jag håller på tills de sätter mig i rullstol vid 90 års ålder så har jag väl en god chans
-
81 eller 82 lärde jag mig på canarieöarna och fick låna en ws-original i några år innan det blev Bic 210S. sen blev det surfpartner DRY varpå det var hembyggen som gällde.
-
vem är det på bilden?
carbonkennta har ju ett par år på nacken. -
De e farsan… han e inte hemma nu så jag har faktiskt inte koll på exakt när han började…
-
Jo, jag började -78 och är sketgammal!
Men jag har roligare än någonsin!
-
*15 år gammal började jag surfa på en Windsurfer International som hade träbom, en av dom 1:a som kom till S.
*1978 VM kval till Mexico, samma bräda,
*1981 byggde jag min första bräda , 2.29 vågis , sk, Sinker
*1986 byggdes det en 3 meters i köket, Lärde mig duckjibe + ducktack
*1987 Blev det Varberg, En ny kick i surflivet, bakåt- bakåt – bakåt……..hmmmm jag har aldrig satt någon ….men snart 🙂
* Nu är det 2004 och full fart , Men det är roligare nu , freestyle, vågor , speed, , Framförallt att åka till Grönhögen som är ett av mina favoritställen.
Vi syns nästa kuling där på S-SVMvh / ippa
-
Jag började 1971 på en gul bräda med fast köl som hette Solar star. Det var en av dom första brädor som togs in i sverige. Tror att det var en av 10 brädor som kom in. Var nog Pelle F som tagit in den. Min första egna bräda köpte jag året efter. En fullblodsitalienare vid namn Frejraie hur det nu stavas. Sen en Rocker. Efter detta en Mistral Naish. Seglat 6-8 månader om året sen dess.
Är fast. Har fem brädor idag. (alla från år 2004)
Skall kremeras med en bräda.
Carbonkenta -
Knatte
Gäst19 juli, 2004 vid 08:55En fullblodsitalienare vid namn Frejraie hur det nu stavas.
Trodde jag var den enda i Sverige som har ägt en Freyrie
Det var min första egna bräda, men då var det i alla fall 80-talet. Det var en skräpbräda.
Nästa var en F2 Strato som var ca 100 % bättre på allt..
Logga in för att svara.