Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Top 5 2003
Taggad: racing
-
Top 5 2003
Publicerad av peter-andersson på 30 april, 2003 vid 00:08vem tror ni på, vem tar hem bucklan? efter hård research tror jag på följande.
1.Markus Liljeheden (känns lite som hans tur att vinna)
2.Marcus Richardsson (årets bästa prylar?, bra teknik och i bra form)
3.Robert Åberg (bra i hårdvind, bra teknik, men otur?)
4.Conny brusewitz (går upp och vinner ett race ibland)
5.Davidsson, Jimmy eller Jona (Gubben i lådan?)swe-16 svarade 21 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Nä så här blir det:
1. Robert Åberg
2. Marcus Liljeheden
3. Conny Brusewitz
4. Markus Richardsson
5. Jimmy Hellberg
tror
Per -
Nja, snarare så här tror jag!
1. Robert Åberg
2. Marcus Liljeheden
3. Jimmy Hellberg
4. Conny Brusewitz
5. Jona “Flytvästen” Ljungström -
Nix, har ni verkligen tänkt över det där? så här blir det
1. Robert “smilet”Åberg
2. Stefan Jeleby
3. Jimmy “trimmy”Hellberg
4. Conny Brusewitz
5. Jona “Flytvästen” Ljungström -
Då cupen nu haft sin premiär och mer info finns att tillgå om de olika brädorna, seglen och vilka som faktiskt kommer segla i år blir mitt uppdaterade tips enligt följande:
1- Robert Åberg (Sveriges mest rutinerade som dessutom börjat träna igen …det skall mycket till om han skall bli nedpetad från tronen i år)
2- Stefan Jeleby (efter mycket imponerande segling på träningslägret och 1:a platsen på första SWT tävlingen i Sillvik verkar Stefan ha hittat tillbaka till fornstora dagar. Kommer dock troligen ha problem när det friskar i lite och då är Robban alltid som starkast. Blir det lättvindsrace hela säsongen har Stefan en mycket god chans till 1:a platsen då han sällan gör misstag)
3- Conny Brusewitz (blir bara bättre och bättre. Ingen seglar snabbare och högre än Conny i lätta vindar under 5m/s. Vartefter den nyopererade axeln läker kommer han dessutom kunna hålla i prylarna när det blåser lite. Lillkillen har blivit livsfarlig)
4- Marcus Richardsson (tung, stabil och mycket snabb, lämnar inget åt slumpen. Han har tyvärr tappat sin forna träningspartner -Terminatorn Emanuelsson- men verkar hålla i formen ändå. Visar ofta att gammal är äldst på banan. Att piska Richardsson är en merit)
5- Jona Ljungström (Verkar ha hittat speeden i år som varit hans akilleshäl tidigare. En av sveriges mer rutinerade kappseglare. Gör ofta bra starter och få misstag på banan. En duktig kappseglare som dessutom har speed är alltid livsfarlig)Bubblare som kan slå sig in i denna qvintett:
Jimmy Hellberg- Humörseglare som kan gå hur bra som helst när allt fungerar och hur dåligt som helst när det inte fungerar. Håller Jimmy huvudet kallt och tänker till på banan blir han mycket farlig då han som bekant med stor sannolikhet i alla fall har optimalt trim på prylarna.Per Boström- Sannolikt Sveriges absoluta kung på starter, taktik och strategi. När Per dessutom seglar snabbt är han helt livsfarlig då han gör mycket få misstag på banan. Per har “fuskat” lite med billigare material de senaste åren, men har nu insett att det inte går att kompromissa…skall man vinna måste man ha det material som tillhör det vassaste som går att köpa för pengar. Per placerade sig 3:a i Sillvik. Han har som bäst varit 2:a tidigare om jag minns rätt (Åhus -00) och verkar definitivt hittat tillbaka till formen med de nya prylarna.
Denna tippning ger väl inte lika mycket pengar tillbaka som om man gissat i början på året…men å andra sidan kanske jag får några stålar tillbaka i alla fall 😉
Gissar
Per
Logga in för att svara.