Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Toppfart?
-
Innan jag hade moderna slalomprylar så åkte jag 34 knop med Naish All Terrain 6.0 på en Naish Global Wave med US-box. http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=user&val=25351&uid=2558
Men för att åka snabbare så bör man lägga på ett lite större cambersegel. -
Klart intressanta svar 🙂
Så de flesta här tycker alltså att vågridning är intressantare än att pudra på i högsta hastighet.
-
Knatte
Gäst8 augusti, 2010 vid 15:03Windkiller;624627 wrote:Klart intressanta svar 🙂Så de flesta här tycker alltså att vågridning är intressantare än att pudra på i högsta hastighet.
Nä, det tycker väl ingen 😉 Vågridning vad är det??
-
De e just vågorna som skiljer vindsurfing från brädsegling!
-
Windkiller;624627 wrote:Klart intressanta svar 🙂
Så de flesta här tycker alltså att vågridning är intressantare än att pudra på i högsta hastighet.
Njae… Bara att kolla deltagarantalet på SWTs olika tävlingar… Upp mot 50 pers brukar komma på dom stora Speed-tävlingarna här i Sverige.
Här på “vanliga” konfen hänger det mest hopp-o-skutt åkare… Hoppa in på slalom/speed-konfen, där slipper du sluskar….
-
Jester;624646 wrote:Njae… Bara att kolla deltagarantalet på SWTs olika tävlingar… Upp mot 50 pers brukar komma på dom stora Speed-tävlingarna här i Sverige.
Här på “vanliga” konfen hänger det mest hopp-o-skutt åkare… Hoppa in på slalom/speed-konfen, där slipper du sluskar….
Bara kolla deltagarantalet på Gotia Cup eller Oringen…Upp mot, ja en jävla massa deltagare.
Ändå tycker ja segla vågor e betydligt mkt roligare än både lira fotboll o ränna i skogen.
Så ni lär slippa sluskar både på brädseglingsforumet o i TT. -
Heja Slusken, äntligen en till som kan skilja vindsurfing och brädsegling. Vindsurfing har samma rötter som skateboard och snowboard men brädsegling kommer ifrån båtsport.
-
surfslusken;624652 wrote:Bara kolla deltagarantalet på Gotia Cup eller Oringen…Upp mot, ja en jävla massa deltagare.
Ändå tycker ja segla vågor e betydligt mkt roligare än både lira fotboll o ränna i skogen.
Så ni lär slippa sluskar både på brädseglingsforumet o i TT.Så bra
-
Vad är det långsammaste ni har kört någon gång?
Jag har nog satt nytt personligt denna sommaren i alla fall.
-
Walle_gbg;624750 wrote:Vad är det långsammaste ni har kört någon gång?
Jag har nog satt nytt personligt denna sommaren i alla fall.
I så fall är detta också min bästa sommar någonsin 😉
-
Va pratar ni om, det har blåst som in i h-vete den här sommaren ju, vart har ni varit? 😀
-
Inte här på ostkusten i alla fall, och när det mot förmodan har blåst så har det varit västligt vilket kraftigt begränsar antalet ställen….
-
Alken;624864 wrote:Inte här på ostkusten i alla fall, och när det mot förmodan har blåst så har det varit västligt vilket kraftigt begränsar antalet ställen….
Och jag som råkade tajma in 2 dagar i Västervik med fantastisk OSO på Lucernafjärden. Helt underbara dagar med sol, bra vind och barbacka surfning. Känns som att det alltid blåser i Vvik när jag är där.
Logga in för att svara.