Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Torch test.
-
Har också provat med 5 e linan ett par gånger fungerar suveränt snackade med Chrille för någon månad sedan han har använt 5 e lina i säkert ett halv år och tycker det är suveränt.
Man behöver inte smälla kiten i vattnet varje gång han missar ett trick utan kiten dalar snyggt och säkert ner för att sedan på några få sekunder få upp kiten utan drag!
Skit bra helt enkelt! Speciellt för dom som kör mycket trick för en annan så spelar det ju inte lika stor roll men dom få gånger man får ner kiten i vattnet är det gött speciellt nu på vintern.
-
Oavsätt så kan du ju då köra i mer vind även med en 10a så det har ju ingen betydelse.
Sen att en kite runt 10 kvm är enklast och roligast att köra med är ju säkert dom flesta överens om.
Men blåser det sällan över 7 m/s där du bor så har man ju ingen större nytta av en 10 kvm kite.
Alla har ju olika förutsättniogar.
Väger du 65 eller 95 kilo? det spelar ju in det med. -
Svar till:
Oavsätt så kan du ju då köra i mer vind även med en 10a .
[/ QUOTE ]
– men bättre om man kan köra i mindre vind med en 10a… -
Helt klart nu är det ju inte så lätt att köra i mindre vind med en 10a om man inte väger 50 kilo förstås
-
en EH 7a och en EH 10a räcker utan problem för mig, men dom drar ju rätt mkt, alltså kan man ha en mindre stl. i samma vind, alltså snabbare kite… men ja, jag väger inte mkt så d stör, typ 65. fast det förändrar ju inte att du kan använda en mindre stl om du har en kite med lite ös i…
-
Sant! prova att hänga på dig 25 kilo bly då kan du prova storlekarna igen så får du känna vilka storlekar du kan köra med om du väger lite mer!
-
Svar till:
Sant! prova att hänga på dig 25 kilo bly då kan du prova storlekarna igen så får du känna vilka storlekar du kan köra med om du väger lite mer!
[/ QUOTE ]
Då blir det att se till att inte vurpa eller att ha en flytväst modell mindre gummibåt
-
Svar till:
Då blir det att se till att inte vurpa eller att ha en flytväst modell mindre gummibåt
[/ QUOTE ]
exakt ska du ta livet av folk patrik???
-
Van vid Habo tveksamt om man kan drunkna där även med 25 kilo bly på ryggen!
-
Oj det hade jag ingen aning om! Är det sant? Måste tänka på det till en annan gång tur att du påminde mig!
Logga in för att svara.