Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torkelstorp 14/11, tack för hjälpen, brutet ben

• neven

Medlem
    24 november, 2009 vid 22:04
    gustafsson;589845 wrote:
    Surt, men jag vet faktiskt inte om mitt knä är ok i övrigt. De ser inte sånt på röntgen. Jag får inte böja det heller på några veckor så innan dess så är det bara att hoppas på att resten klarat sig. men tack för pepping!

Nä, det syns inte på röntgen men man antar att de kikat lite när de ändå varit inne. Jag fick inte heller böja på de 10 veckorna. En fördel: när jag skulle flyga så blve jag uppgraderad till förstaklass eftersom de inte kunde köra matvagnen när mitt ben stack ut mitt i gången… 🙂 Sen blev man körd i golfbil på flygplatser också 🙂

skotten;589849 wrote:
    holy crap mate, that really sucks for ya.. like the guys say, keep the chin up, lets face it, its an awesome way to say you hurt yourself if we are being honest, there are less hardcore ways to break a leg than kiteboarding!

Dont give up, you dont need to be able to ride a kite to party with the guys, or hold a camera! Keep it real man : )

Mycket sant som skotten säger. Se till att inte deppa ihop. Häng med kompisar på grejjor. Jag hängde med till stranden och satt i en brassestol rätt mycket. Tog en del kort. Hängde med på klättring, fester ja så mycket som möjligt för att inte dega ihop på soffan.

Lite bildbevis på att man faktsikt kan ha det rätt ok med forrest-gump ben:

• hildingdude

Medlem
    24 november, 2009 vid 22:42
    Gadget;589796 wrote:
    Jag säger som Begheera sa till Baloo… “Det går väl ganska snabbt…” :laugh:

Inte om jag ska lära dig de 😀 hur går de med backmoben? har du landat den såhär 2 år senare? hehehe

• bennylundin

Medlem
    24 november, 2009 vid 22:48

Hade gips hela sommaren 06, precis när jag köpt mig till en splitter ny SLE o slängt ut den gamla..men man får göra det bästa av det, allt handlar om fantasi!
    provade falktiskt att kita med gipset, snurra in det i massa plast o skit, men det gck inte så bra.. hehe

krya på dig!

• gustafsson

Medlem
    25 november, 2009 vid 15:40
    Neven;589860 wrote:
    Nä, det syns inte på röntgen men man antar att de kikat lite när de ändå varit inne. Jag fick inte heller böja på de 10 veckorna. En fördel: när jag skulle flyga så blve jag uppgraderad till förstaklass eftersom de inte kunde köra matvagnen när mitt ben stack ut mitt i gången… 🙂 Sen blev man körd i golfbil på flygplatser också 🙂

Mycket sant som skotten säger. Se till att inte deppa ihop. Häng med kompisar på grejjor. Jag hängde med till stranden och satt i en brassestol rätt mycket. Tog en del kort. Hängde med på klättring, fester ja så mycket som möjligt för att inte dega ihop på soffan.

Lite bildbevis på att man faktsikt kan ha det rätt ok med forrest-gump ben:

De hade inte koll på resten av knäet, men det kommer märkas tids nog. Men tack för peppingen!

• skotten

Medlem
    25 november, 2009 vid 15:49

Haha, if I aint wrong, Neven was actually on the beach more than I was last summer :P… although I was still able to talk more apparently…

• rydstrom

Medlem
    25 november, 2009 vid 17:05

surt sa räven, men jag säger som grabbarna, deppa inte ihop, iof är det vad jag har gjort och jag har inte ens i närheten så allvarlig skada som din verkar vara.

kanske dags att slänga ihop en vi-som-har-skadat-oss-eller-precis-kommit-tillbaka-från-skadan-fest… så vi inte blir sittandes framför steffo och dreglar hela tiden… 🙂

• mangsta

Medlem
    25 november, 2009 vid 17:18

Fyy faan!

Så jävla surt, hoppas du läker fort och kommer tillbaka upp på brädan igen i vår/sommar!

May the force be with you…:)

• plattvatten

Medlem
    25 november, 2009 vid 18:47

Shit sorry dude! Jag var där och larmade ambulansen. Jag åkte där dagen innan, och tillsammans med dagen du skadade dig, så var TT väldigt ojämn, vindar 4-15 s/m, jag gick in lite efter din olycka, för att det var väldigt sketchy, dubbel lyft i min 13m2 vid hopp. Vindriktning shiftade och de normala vindstroken varierade också, absolut inga nybörjar conditions. Förra gången för ett par år sedan var det liknade på ett annat ställe, då krosade en nybörjare sitt ansikte. Så nu kommer jag varna i framtiden och ta mer ansvar, o kanske om så behövs se till att inte någon nybörjare kan gå ut.

• dane-insane

Medlem
    25 november, 2009 vid 19:22

Jävligt tråkigt.. Va ju lite lurig vind där å så. Blev du bogserad in på en surfbräda eller? Såg att du kraschade, men när ja fatta att d va allvarligt och hade vänt så såg ja bara kiten å inte dig. Hoppas d läker bra så du kan ut å åka sen igen.

• _dave

Medlem
    26 november, 2009 vid 15:16

It was a sobering experience. Made me think long and hard about all the solo sessions I’ve done. We were about five people who carried you out of the water that last bit (we floated you onto my spleen session). If it had just been one other person I’m not sure how you would have got out, and hypothermia would have been a real possibility.

The windsurfing couple with the van, among others, did a great job in looking after you btw (you should drop them a line on the windsurf forum).

I learned some useful lessons. I’ve promised myself that I’ll try to go where others are riding, and I’ll buy a cheap mobile phone and a waterproof bag.

Good luck with the recovery. You’ll be back.

• glader

Medlem
    26 november, 2009 vid 20:09

Vi vindsurfare som var där spanar nog lite till mans här för att höra hur det gick. Det såg verkligen inte skönt ut och det var ju knappt upplyftande läsning att läsa om diagnosen. Stackare, hoppas du blir helt återställd och kommer ut på vattnet snart igen!

Jag tycker kite ser underbart ut även i vindar då vindsurfingen är halvlam, men jag vågar faktiskt inte pröva då det är så många som skadar sig allvarligt.

(Det var jag som ringde ambulansen och ordnade “madrass och täcke” i form av board bag och väska åt dig.)

• gustafsson

Medlem
    28 november, 2009 vid 18:46
    Rydstrom;589991 wrote:
    surt sa räven, men jag säger som grabbarna, deppa inte ihop, iof är det vad jag har gjort och jag har inte ens i närheten så allvarlig skada som din verkar vara.

kanske dags att slänga ihop en vi-som-har-skadat-oss-eller-precis-kommit-tillbaka-från-skadan-fest… så vi inte blir sittandes framför steffo och dreglar hela tiden… 🙂

Jag kommer inte deppa ihop – har fällt ett par tårar över att kite-surfingen kanske är över för min del men det finns värre saker som kan hända (typ krossat ansikte som någon nämnde här)

Mangsta;589992 wrote:
    Fyy faan!

Så jävla surt, hoppas du läker fort och kommer tillbaka upp på brädan igen i vår/sommar!

May the force be with you…:)

Tack för att du också ber till någon allsmäktig! 🙂

Plattvatten;590005 wrote:
    Shit sorry dude! Jag var där och larmade ambulansen. Jag åkte där dagen innan, och tillsammans med dagen du skadade dig, så var TT väldigt ojämn, vindar 4-15 s/m, jag gick in lite efter din olycka, för att det var väldigt sketchy, dubbel lyft i min 13m2 vid hopp. Vindriktning shiftade och de normala vindstroken varierade också, absolut inga nybörjar conditions. Förra gången för ett par år sedan var det liknade på ett annat ställe, då krosade en nybörjare sitt ansikte. Så nu kommer jag varna i framtiden och ta mer ansvar, o kanske om så behövs se till att inte någon nybörjare kan gå ut.

Faktum är att jag tyckte att det var rätt go vind, vet fortfarande inte vad som gick fel – om jag drog draken för agressivt, om det var vinden som ökat tillfälligt eller om jag glömde fälla upp brädan i färdriktningen och fick felskär. Tack för hjälpen som sagt, det var väldigt skönt att det var så många där…

Dane Insane;590015 wrote:
    Jävligt tråkigt.. Va ju lite lurig vind där å så. Blev du bogserad in på en surfbräda eller? Såg att du kraschade, men när ja fatta att d va allvarligt och hade vänt så såg ja bara kiten å inte dig. Hoppas d läker bra så du kan ut å åka sen igen.

Jag krashade, skrek en stund och kunde inte tänka klart (lite småpanik) så det tog en stund innan jag löste ut draken korrekt. Hade tur att jag inte blev iväg släpad eller något. Gav draken till min kompis som jag var där med så att han kunde släppa iväg den säkert, sedan kom det en kille med surfbräda som bogserade in mig.

_Dave;590134 wrote:
    It was a sobering experience. Made me think long and hard about all the solo sessions I’ve done. We were about five people who carried you out of the water that last bit (we floated you onto my spleen session). If it had just been one other person I’m not sure how you would have got out, and hypothermia would have been a real possibility.

The windsurfing couple with the van, among others, did a great job in looking after you btw (you should drop them a line on the windsurf forum).

I learned some useful lessons. I’ve promised myself that I’ll try to go where others are riding, and I’ll buy a cheap mobile phone and a waterproof bag.

Good luck with the recovery. You’ll be back.

Ja, jag hoppas verkligen att alla tar lärdom och tänker lite extra innan man går ut själv, även om risken inte är stor så kan det gå riktigt illa om man är själv och en bit ut. Jag hade nog kunna släpa mig upp ur vattnet, men det hade gjort jäkligt ont, tagit mycket längre tid och det hade varit svårt för mig att få tag i min mobil i bilen.

Tack för lyckoönskningarna, först ska jag lära mig att gå – sen får vi se om jag tar mig ut på vattnet igen

glader;590181 wrote:
    Vi vindsurfare som var där spanar nog lite till mans här för att höra hur det gick. Det såg verkligen inte skönt ut och det var ju knappt upplyftande läsning att läsa om diagnosen. Stackare, hoppas du blir helt återställd och kommer ut på vattnet snart igen!

Jag tycker kite ser underbart ut även i vindar då vindsurfingen är halvlam, men jag vågar faktiskt inte pröva då det är så många som skadar sig allvarligt.

(Det var jag som ringde ambulansen och ordnade “madrass och täcke” i form av board bag och väska åt dig.)

Tack för hjälpen, hoppas att inget gick sönder som jag låg på. Det var så mycket som snurrade i huvudet så jag minns inte riktigt allt i detalj. Är såklart oerhört tacksam för all hjälp.

Bifogar slutligen lite bilder på min fraktur före och efter operation.

ct_innan_operation.jpg

innan_operation_lowres.jpg

efter_operation_lowres.jpg

[IMG]http://www.thefamily.se/scars.JPG[/IMG]

• kalle57

Medlem
    30 november, 2009 vid 10:43

Till Gustafsson:

En stilla undran. Vilket försäkringsbolag hade du och har du i sådana fall fått någon form av utbetalning? Anledningen till att jag frågar är att jag just ringt till IF och dom säger att kite-surfing är en extremsport och att den därför inte täcks av någon olycksfallsförsäkring. Det finns inte ens någon tilläggsförsäkring att teckna.

Sedan kan man ju diskutera vad man ska med en försäkring till då vi har “gratis” sjukvård i Sverige men det är ju bra att diskutera alternativen. Man vill ju t ex inte råka ut för någon form av invaliditet och sedan upptäcka att försäkringen inte täcker.

mvh

• kirre81

Medlem
    30 november, 2009 vid 11:15
    kalle57;590556 wrote:
    Till Gustafsson:

En stilla undran. Vilket försäkringsbolag hade du och har du i sådana fall fått någon form av utbetalning? Anledningen till att jag frågar är att jag just ringt till IF och dom säger att kite-surfing är en extremsport och att den därför inte täcks av någon olycksfallsförsäkring. Det finns inte ens någon tilläggsförsäkring att teckna.

Sedan kan man ju diskutera vad man ska med en försäkring till då vi har “gratis” sjukvård i Sverige men det är ju bra att diskutera alternativen. Man vill ju t ex inte råka ut för någon form av invaliditet och sedan upptäcka att försäkringen inte täcker.

mvh

Kan tipsa om En sjuk och olycksfall försäkring från Trygg Hansa som heter Trygg Vuxen. Ringde och pratade med dem och denna täcker kitesurfing, lät på dem som om de visste precis vad jag menade när jag förklarade vad kitesurfing var också.
    Anledningen till att jag ringde var att i försäkringsvillkoren står det att det inte gäller för “fallskärmshoppning, glid- och skärmflygning” vilket gjorde mig lite orolig att försäkringsbolaget även skulle räkna in kitesurfing i det facket.

/Andreas

• sourra

Medlem
    30 november, 2009 vid 11:29
    kalle57;590556 wrote:
    Till Gustafsson:

mvh

Det var ju mycket märkligt. När IF ringde mig och skulle pracka på mig en hemförsäkring var jag väldigt specifik med att jag höll på med kitesurfing och att mitt dåvarande försäkringsbolag (Folksam) täckte kitesurfing väldigt bra. Jag utgick från detta brev då jag stämde av med IF-killen vad jag ville att de skulle täcka och han sa att det inte var några problem. Men då ljög han väl då den lille satan. Kan man ta del av de där inspelade säljsamtalen?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torkelstorp 14/11, tack för hjälpen, brutet ben

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.