Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torkelstorp 14/11, tack för hjälpen, brutet ben

• danneee

Medlem
    30 november, 2009 vid 11:30

Har inte använt ngn sjukförsäkring från Trygg Hansa som tur är men däremot deras hemförsäkring (allrisk) för en skärm som gick sönder. Fick ut en ny mot självrisk kanonbra och inga problem.

• kalle57

Medlem
    30 november, 2009 vid 11:46
    sourra;590566 wrote:
    Det var ju mycket märkligt. När IF ringde mig och skulle pracka på mig en hemförsäkring var jag väldigt specifik med att jag höll på med kitesurfing och att mitt dåvarande försäkringsbolag (Folksam) täckte kitesurfing väldigt bra. Jag utgick från detta brev då jag stämde av med IF-killen vad jag ville att de skulle täcka och han sa att det inte var några problem. Men då ljög han väl då den lille satan. Kan man ta del av de där inspelade säljsamtalen?

Det jag frågade var angående olycksfall (rekonstruera tänder, invaliditet etc) och inte sakförsäkring. Jag anser att jag kan sumpa en drake utan att bry mig men värre är om jag blir halt o lytt för resten av livet. Den länken du nämner verkar mest vara avsedd för om prylarna går sönder eller blir stulna.

Enligt min mening är det inte om prylarna går sönder/blir stulna som är viktigt att försäkra men det verkar vara det som diskuteras mest.

Tips är att när man ringer viktiga samtal att använda inspelningsfunktionen på mobilen. Har gjort det och det känns bra att ha sparat om det händer ngt.

Häpp!

• neven

Medlem
    30 november, 2009 vid 12:47

Jag har uttnyttjat olycksfallförsäkrning för skador via kitesurfing. Jag har hittills fått tillbaka för patientavgifter och resor till och från sjukhus. Sen har jag varit i kontakt med en handläggare där angående invaliditet och som jag förstått det så får man titta på det en viss tid efter behandling (t.ex 1 år). Om man fortfarande inte har full funktion tillbaka så kan invaliditetsersättning bli aktuell. Han tyckte att jag skulle återkomma ett tag efter andra operationen om inte jag är helt återställd, så det lät som att ersättning kunde absolut bli aktuellt och en del ersättning har jag redan fått även om det tydligt står att jag kitesurfade i första läkarjournalen.

Jag tror att det var TryggHansas olycksfallsförsäkring.

• gustafsson

Medlem
    2 december, 2009 vid 16:58
    kalle57;590556 wrote:
    Till Gustafsson:

En stilla undran. Vilket försäkringsbolag hade du och har du i sådana fall fått någon form av utbetalning? Anledningen till att jag frågar är att jag just ringt till IF och dom säger att kite-surfing är en extremsport och att den därför inte täcks av någon olycksfallsförsäkring. Det finns inte ens någon tilläggsförsäkring att teckna.

Sedan kan man ju diskutera vad man ska med en försäkring till då vi har “gratis” sjukvård i Sverige men det är ju bra att diskutera alternativen. Man vill ju t ex inte råka ut för någon form av invaliditet och sedan upptäcka att försäkringen inte täcker.

mvh

Tjenare, jag gjorde det enkelt för mig och hade ingen olycksfallsförsäkring = ingen ersättning och inga problem… 🙂 Skämt å sido så hade jag blivit väldigt sur om jag hade haft en försäkring och den inte hade täckt skadan. Nu slipper jag i a f bli sur över det…

• sourra

Medlem
    2 december, 2009 vid 20:49

Kolla om du har nåt via jobbet eller om du har flugit ur boet för max några år sedan du ha via föräldrarnas hemförsäkring.

• rydstrom

Medlem
    3 december, 2009 vid 18:03

Jag pratade med TryggHansa där mina föräldrar har haft en försäkring på mig i urminnes tider, som dom inte orkat säga upp, så att säga… hur som helst så var det iaf inga problem med att få pengar från dom, så alla läkarbesök, mediciner och resor till-och-från sjukan fick jag tillbaka direkt, sen om det blir operation så väntar man 1 år och kollar vanprydande ärr eller invaliditetsgrad, det kan bli saftiga pengar det..

så det är värt att kolla upp

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torkelstorp 14/11, tack för hjälpen, brutet ben

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.