Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorp i eftermiddag

• basse

Medlem
    13 juni, 2005 vid 19:14

Svar till:

Jaa, nu är ni väl redan där så imorgon får man troligen, om den nu är toklågt vatten, höra vad jäkla fel det var med Torkelstorp. Hoppas ni passar på att märka ut stenarna när ni ändå går omkring i vattnet letande efter fendjupt.
    H-J

[/ QUOTE ]

Det var inte lägre vatten än vanligt och de största stenarna närmast stranden är ju redan utmärkta så det är inget problem. På denna riktning kör man ju dessutom söderut och där blir det djupt så det hade nog gått bra med en 70 fena också.

Det såg rätt sunkigt ut när vi kom, inga gäss och lite regn. Tänkte att vi lika gärna kunde snurra lite segel eftersom vi kört ner. Gick ut med 6.9 och först var det lite guppigupp men sedan kom det igång lite mera och jag planade iaf mestadels. Inte så varmt med regn nästan hela tiden men grymt platt och det släckte abstinensen för ett par dagar för mig iaf. Dessutom var det grymt nära att jag satte min första Grubby så jag är helnöjd!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2005 vid 07:11

Kul att ni fick lite surf.
    Åkte dit när det var toklågt vatten och sydvind och då var det helt fel. Det var omöjligt att åka mer än max 40m sen tog 32 cm fenan i. Det blev till att gå 100meter för att nå någotsånär fendjupt som varade i ytterliggare 40meter. Hade endast en timme att avvara så det var bara att packa ihop och åka hem.
    Det räknas till mitt knasigaste surf någonsin eftersom det blåste 11-12m/s men ändå blev det inget surfat.
    Så inte Torkelstorp om det är riktigt lågt vatten och sydvind grin.gif

H-J

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:27

Just nu så blåser det över 10 m/s i onsala, nån som ska dit idag med?

• basse

Medlem
    14 juni, 2005 vid 08:35

Har tvätt så det blir nog inget. Men man vet aldrig.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorp i eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.