Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torkelstorp idag Måndag eftermiddag?
-
Torkelstorp idag Måndag eftermiddag?
Publicerad av mahi på 18 juli, 2011 vid 12:13Nån skall som skall ut i Torkelstorp idag måndag 18/7?
Ser ut att vara seglingsbart iaf enligt DMI & Windguru.v-thun svarade 13 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Det skulle vara smutt med rapport om nuläget i TT eller Lejet. Det är på håret-vind—8-9 m/s på Onsala och VVK….precis för lite för 5,7… Det som drar i andra änden är familjen som ska till Liseberg (Gothia cup och firande av fotbollstjejerna=myyyycket folk)…jag vill gärna surfa och om man avstår familjeaktiviteten som dessutom innefattar en ytterligare familj på besök för en bomkörning så står man inte högt i kurs…
Ah, var tvungen att skriva av mig lite…kom igen nu 2 m/s till är väl inte för mycket begärt!? -
Hej Mes jag tror på proggen och åker till TT snart! har 5.4 som störst tillgängligt men öker det som det ser ut i prognosen lär det funka……
-
Fin dag i TT. Kom vid strax efter 16, genommulet och en skur, sedan sprack det upp 15 min efter och blev fint igen.
Inget pangtryck i 7.6 men helt ok cruising. -
Men som de drog i vid halv tio tror ja de va! 6.1:an som man knappte kunde vattenstarta med innan blev sjukt överriggad. Riktigt bra tryck i 5-10 min kanske å sen lugna de sig lite! Synd bara att de slets upp så mycket sjögräs när vinden väl tryckte på.
Logga in för att svara.