Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torkelstorp Kungsbacka ?
-
Torkelstorp Kungsbacka ?
Publicerad av ozkar på 6 april, 2007 vid 17:12Hej jag är nybörjare börja förra året, vill veta var folk kör som bor runt kungsbacka har hört talas om att de ska funka vid torkelstorp stämmer detta ?? Finns de andra ställen som är bra. Vilka ställen på vilka vindriktningar skulle vara kul å veta detta för att ha så bra förutsättningar som möjligt om man ska göra några fram steg i denna sporten söker plattvatten med mycket vind 😉 runt om är i gbg, kba området själv bort jag i kullavik men har är de lite mycket våger tycker jag inte så öppet…
//Ozkar
proddan svarade 17 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 23 Svar -
23 Svar
-
Finns en hel del speedare som kör i Torkelstorp, hör de inte av sig här så är det ett tips att lägga in samma inlägg på speedforumet.
-
Det är bara att komma till TT så ska vi visa dig allt vi kan !!!!
-
Hejs!
Torkelstorp (TT) är ju ett väldigt bra ställe både för nybörjare och även mera avancerade typer. En av orsakerna till detta är att man bottnar nästan överallt. Tänk dock på att där finns en hel del stenar, så fråga gärna någon. Vi svara mer än gärna! Tips o tricks/rigghjälp mm kommer du få i kvadrat!
Kolla följande för mer info:
http://www.teamswespeed.se/
(Klicka på Speed Site, och därefter på Torkelstorp. Där finns vägbeskrivning, var stenar finns o lite annat.Väl mött!
-
Skulle vilja se träffa den som kan förklara var ALLA stenarna ligger så att mottagaren kommer ihåg det!
Dom stora stenarna är utmärkta med pinnar. Jag var förresten där i eftermiddags. Vi var 2 ute, byig NV 4-8 m/s. Men soligt iallafall. -
Torkel är det du söker. Platt o gbgs bästa och mesta “nybörjar spot”
-
okok jag va nera idag å kolla körde lite de ser bra ut blåste aningn för lite tycker jag körde med 7,0 men ska nog ner på måndag för imon ser ju vinden ut att bli sådär…
//Ozkar
-