Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorps parkering.

• Torkelstorps parkering.

Publicerad av lance på 18 juli, 2011 vid 22:05

Hej alla Torkelstorps-fans !!

Idag var första gången jag körde på denna fantastiska spot och förhoppningsvis inte den sista.
    Jag blev påhoppad av en mkt arg herrs i 50 års åldern som undrade vem som var ansvarig för det “här spektaktlet”? Jag svarade snällt att ingen var ansvarig utan att alla är individer med egen utrustning. Han var mkt upprörd över vårt sätt att parkera. Enligt överrenskommelse är platserna utefter båthamnen (vid plankan) de platser som tillhör respektive båtplats. Han skulle minsann vrida näsan av alla men lugnade ner sig när jag lovade ( jag själv stod inte där) att jag skulle posta detta på forumet.

Han sa att han själv förespråkat, att vi skulle få vara där och surfa, på båtföreningens årsmöte.

Vänligen tänk på hur ni parkera och upplys andra om detta så det inte sitter en bom nästa gång man kommer dit.

Surf’s up dudes & och tack för en galet bra dag på en, för mig, ny spot

above_the_law svarade 13 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • seve1000

Medlem
    19 juli, 2011 vid 04:24

Hej Alla.

Bra där att du pratade med honom lungt och sansat samt gick ut med informationen här på forumet.

Ja när det blir så mycket folk som i söndags så blir det lätt problem med parkeringar och dom som har Båtföreningen blir lätt utan P-platser.
    Vill vi kunna vara på denna spot är det mycket viktigt att vi respekterar deras synpunkter!

Man skulle kunna säga att vi skall aldrig parkera eller nyttja de gräsytor som är på vänster sida om vägen, det gäller hela vägen runt hamnen. När man sedan kört runt och har hamnen på vänster sida och passerat grusparkeringen på höger så skall man inte parkera här heller. Använd i första hand grusparkeringen vid piren och när den är full ytorna till höger om vägen när man kör in på hamnområdet. Är dessa fulla nyttja gropen där toaletten finns. Detta gäller även riggning. Vi får inte blockera vägen med varken linor eller segel/brädor som vi allt för ofta gör. Vi bör hålla fri passage hela vägen ut till vägen slutar utanför hamnen.

Var snälla och respektera detta så att vi kan fortsätta att njuta av detta ställe.

Mvh

• andersbq

Medlem
    19 juli, 2011 vid 07:00

Detta står på vår klubbs hemsida.
    http://ttvk.blogspot.com/p/omradet.html

Men i lördags var det några som tog sig friheten att sätta upp ett stort Mystic-tält över Båt- & badföreningens grillplats och började grilla, samt någon annan som hade en massa flaggor på en släpkärra. Detta i kombination med att många parkerade på båtföreningens medlemmars gräsmatta irriterade nog en och annan mark- och båtägare. Tråkigt att det blir så här.
    Det ökar risken för att de sätter upp en bom med lås vid asfaltsvägen. Det är som vanligt ett fåtal som förstör fler flertalet som sköter sig.

• above_the_law

Medlem
    19 juli, 2011 vid 07:23

Bra informerat Seve och Anders. Tack!:-)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torkelstorps parkering.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.