-
Torkskåp för våtdräkter
Hej!
Jag är i torkskåpköpartagen och tänkte fråga om det finns någon av er som har erfarenheter av att använda torkskåp för att se till att neoprenet och annat blir torrt så det inte blir något som luktar sunk efter en del av en riktigt blöt säsong.
Så, vad har ni för erfarenheter? Är det något ni skulle rekomendera alls för att torka dräkter, dojjor, hjälm, sele, etc? Är det möjligtvis viktigt att ha ett torkskåp som håller en viss temperatur och inte går över säg 30° C och är det här möljligtvis något som bara de lite nyare eller exklusivare skåpen klarar av.
Apropå exklusivare och mindre exklusivare torkskåp så tycker jag det verkar som att enklare torkskåp inte håller en viss temperatur utan bara kör på med en viss effekt under en tid och då är det ju risk för att man kommer upp i för hög temperatur. För vad vet jag, en dräkt trivs kanske inte särskilt bra av att värmas upp till femtio grader efter varje surfpass.
Jag är tacksam om jag får höra lite av vad ni gjort rent praktiskt, typ hur mycket ni lagt ut och vilket skåp ni valt i slutändan.
Logga in för att svara.