• Publicerad av anonym-anvandare på 27 juni, 2005 vid 13:05

Hej!

Jag vill börja vågsurfa och jag bor i stockholm. Då antar jag att det är torö som gäller? Men jag har aldrig vågsurfat eller har tillgång till bil. Så jag undrar om det är någon som kan tänkas ta med mig som “släplast” när ni tänkt att åka dit? Det vore verkligen schysst!

Och vad ska jag köpa för bräda? Någon som har nån till salu?

Torbjörn

jesper_b svarade 19 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • jesper_b

Medlem
    28 juni, 2005 vid 11:46

Torö är nog Sveriges mest surfade våg (eller Åsa?). Kan bli riktigt crowded på line-up. Torö är egentligen en kort punshig våg a la Kaliforniskt beach-break och inte helt idealiskt att lära sig på. Små dagar på andra allmänningen (där vindsurfarna håller till) är vågorna lite slöare och passar mer för long-board och mini-tankers. Dvs bättre för nybörjare. Självklart passar dessa typer av brädor även på första allmänningen (där de flesta surfare hänger) men kan bli lite bökigt då det trycker på ordentligt.

Mats väg på Väddö är annars grymt fin och snäll våg som går att surfa med det mesta (ej ute där vindsurfarna seglar utan inne i viken).

Gå in på forumet på kallsupen.com där hänger många surfare, säljer brädor, spekulerar om kommande surf… Där kan du nog få kontakt med andra surfare som gärna delar soppapengar med dig.

/Jesper B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.