Senaste nytt Forums Vågsurfing Torö

• Torö

Publicerad av emm på 15 maj, 2007 vid 12:06

hej svejs! har bott i oz och är hemma över sommaren i svea… nära Torö.. hörde det går att surfa där hm? really?:laugh: antar att någon har koll på när o.s.v? Funkar det på sommaren? vart kan man kolla swell m.m så det ej är flat as när man kommer dit?
    min våtdräkt är 2.2.. antar jag fryser häcken av mig i den elle?
    Har inga surfmates här hemma… om någon e keen för en splash här skulle jag bli glad!?
    Har en shortie 6.6.. ganska fet dock.. funkar den här? vart brukar storleken ligga runt?

Hoppas det finns någon snäll som kan hjälpa en vilsen ozzie chick med svaren så sommaren hemma i svea blir roligare! Har verkligen noll koll.. tack och bock em

tuberider_ svarade 17 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • yann

Medlem
    15 maj, 2007 vid 18:03

En 2/2a får du nog vänta med till midsommar innan du kan köra med. Lägg pengar på en bra 4/3 med hålfiber, höga skor och handskar så klarar du dig 8-9 månader om året. När du väl är fast för sverigesurfet skaffar du en 6/4a med huva för de resterande månaderna.

En fet 6’6″ funkar bra i Sverige om den inte har rocker som en banan. Det mesta funkar ju mer eller mindre bra så det är bara att testa. Annars har du en riktigt grym sverigebräda här om du väger mindre än jag (80kg). Inte jag som säljer den men har en likadan 6’0″a. http://www.nordsurf.com/Forum/tabid/69/forumid/2/postid/22659/view/topic/Default.aspx

Kolla in http://surfsverige.se ochh för att hitta lite polare att hooka med. Inte så många vågsurfare som hänger här. Kolla även in http://www.nordsurf.com

Lycka till

• danielf

Medlem
    15 maj, 2007 vid 21:53

fan, du är fin kille Yann, bara slår huvudet på spiken, hela tiden! 😀

• yann

Medlem
    16 maj, 2007 vid 10:06

Fan Daniel, du vet hur man fjäskar till sig en aloha 🙂 Ha det gött i Anglet!

• emm

Medlem
    16 maj, 2007 vid 15:05

Tack Yann du är en ängel!Stannar bara i Sverige till sept/okt så ill give it a go med min Aloha… men ska ha det andra i bakhuvudet om man kommer hem någongång…

You rippin:laugh:

• tuberider_

Medlem
    21 maj, 2007 vid 05:22

Var i OZ bor du? jag bor pa ”the northern beaches” i Sydney, kanske vi kan ta en surf nagongang.

• emm

Medlem
    21 maj, 2007 vid 21:53

yeah for sure! Vet ej än när jag åker tillbaka… Bott o jobbat i Lennox head / Byron bay..
    Northern beaches.. sweet as! vart i Avalon…

• emm

Medlem
    21 maj, 2007 vid 22:19

Hur ofta brukar det vara bra på Torö? Hur stora vågor brukar det vara? Vart ut dit några gånger men no swell. har ingen tur med min svenne surf. Är helkass på kolla väder vind o sånt… Är det bättre på morgonen när det inte blåser lika mycket? måste ju kunna det nu när man står på egna ben i svea utan gångavstånd till havet… Har ju sett sköna bilder på er därifrån! cold as i helgen så en fet våtdräkt med huva o boots vore ju bra haha ja jag vet jag är helkass

• tuberider_

Medlem
    25 maj, 2007 vid 06:52

@emm 384743 wrote:

yeah for sure! Vet ej än när jag åker tillbaka… Bott o jobbat i Lennox head / Byron bay..
    Northern beaches.. sweet as! vart i Avalon…

Nej, bor i Harbord (Freshwater beach) ligger mellan Manly och Curl curl. Surfar mest Curl curl, Dee why och Narrabeen. Bodde i Avalon for ett par ar sedan (1995). LA (Little Avalon) ar en grym vag. Jag har hort nagon saga att LA ar en av Kelly’s favorit vag, om det ar sant eller inte vem vet (hmm kanske Kelly).

Lennox och Byron, inte daligt. Jag gillar skarpt hela Byron med omejd, sa mycket bra surf stallen. Har haft manga bra surf dagar i mina dar runt Byron.

Surf hard
    /M.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA