Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö 27 oktober
-
Nja, jag tror inte att det är Larry, han rullade dagen till ära ut kartong nya röda Combat 🙂
Vilka fantastiska bilder som alla har tagit!!!
Mvh Calle -
Calle wrote:Nja, jag tror inte att det är Larry, han rullade dagen till ära ut kartong nya röda Combat 🙂
Mvh CalleDå är det nog Kricke, som rippade järnet den dagen. 😉
-
Koa wrote:Calle wrote:Nja, jag tror inte att det är Larry, han rullade dagen till ära ut kartong nya röda Combat 🙂
Mvh CalleDå är det nog Kricke, som rippade järnet den dagen. 😉
Precis! Det är Kricke. Såg honom vid ett par tillfällen under dagen och han tvekade aldrig att dra på. Jäkligt skön aggresiv stil han har.
Vilken härlig dag! Det var inte hela tiden det stämde, men fick en ändå ett flertal tillfällen när det gjorde det och det är ju bara dessa man kommer ihåg om en vecka.
Inte bara surfet var topp tycker jag. Stämningen på stranden var grym. Bättre uppslutning än på länge, massa ansikten som inte synts så mycket i år. Kul också med så många som fotade och filmade. Jag tar av mig hatten och tackar er!
//Larry
-
Glatt skit, JohnIrie! Vad är det för nya godis-prylar jag ser att du har?
-
Yoyo charlie b..Tack:) Syftar du på utrustningen då eller? Isf består det nya godiset av 2st nya “heta” segel. So5.8 & Smack 4.8 och en ny bom som mina händer tackar mig speciellt för;). 4.8an är riktigt skön och är kan ta ruggit mycket vind och är det enda jag hunnit segla än.
Hade du kunnat hålla lundans gamla 2.0a junis-rigg samma dag på öjn eller var det bara galenstorm? Måste ha vart fett att beskåda iaf!Ha de! 😉
-
Ny film från Torö i fredags på kulingvarning.nu. Check it out!!!
-
philippos wrote:Ny film från Torö i fredags på kulingvarning.nu. Check it out!!!
Skönt Filip!
Vilken dag! -
SirJohnIRie wrote:Yoyo charlie b..Tack:) Syftar du på utrustningen då eller? Isf består det nya godiset av 2st nya “heta” segel. So5.8 & Smack 4.8 och en ny bom som mina händer tackar mig speciellt för;). 4.8an är riktigt skön och är kan ta ruggit mycket vind och är det enda jag hunnit segla än.
Hade du kunnat hålla lundans gamla 2.0a junis-rigg samma dag på öjn eller var det bara galenstorm? Måste ha vart fett att beskåda iaf!Ha de! 😉
Ja, det seglades 3.3 här nere med FULLT ös. Själv lyckades jag tajma den årliga höstförskylningen riktigt illa.. Men men, hade juh ingenting mindre än 4.2 så jag var rökt ändå (23-24 m/s i byarna).
Idag är det brutalt. 26 m/s, 20 medelvind och hagel/snö/regn.
Peace påre! Och ja, Lundans 2.0 rigg hade suttit helt ok! -
Gud, tack för bilderna Johan!
Du ha tagit riktigt bra bilder med din kamera som har lite mer vidvinkel än alla andra fotografier som mer ämnat sig åt närbilder på surfare ute på vattnet. Dina bilder fångar liksom sammanhanget så bra tycker.
(vad har du för verklig mm-antal på din kameraoptik, alltså är det motsvarande 20, 30, 40 eller 50 mm?)
/Niklas
-
Tack Niklas!
Det roliga e att jag är nog den största amatörfotografen av alla som laddat upp bilder här och vad gäller utrustning och kameraoptik har jag ingen koll, bilderna e tagna med min SonyEricsson w800i mobilkamera:o
Men jag håller med dig att det är rätt bra vidvinkel i bilderna:)På återseende!
/Johan
-
Snart bara sex år sedan…. Ibland undrar jag om man någonsin kommer att få uppleva något liknande igen, uj vad jag längtar efter en rejäl Torö-dag (på vindsurfingbrädan – not till Jesper… 😀 )
-
Min teori om att Torö är “epic” som bäst vart sjunde år håller än.
-
Du är nog rättså mitt på det…
Har dock haft bättre segling på Torö efter denna dag, men det var så mycket som stämde – alla som var där, hur dagen blev, seglingen, avslutningen, ljuset och, såklart, bilderna!
Ah, vi får hoppas på en betydligt bättre höst än vår (och vara beredda på att åka lite)
Logga in för att svara.