Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö – all we can do is pray…

  • fjant

    Medlem
    13 september, 2011 vid 13:22

    Trevligt! Var det nå vågor ute på udden då?
    Annars lär det väl byggas upp under dagen…
    Jag hoppas på morgondagen, dyker upp innan lunch och räknar med vridet! 🙂

  • grrrr

    Medlem
    13 september, 2011 vid 14:40

    Jag var på töro med barnvagn imorse och tog några bilder.
    Det hände inte så mycket, bara några vindsurfare i Kärringviken och en svävare som nästan blåste bort.

    Fotade också surfarna, där var det bättre, bilderna finns i separat tråd i vågsurfforum.

  • dr-masse

    Medlem
    13 september, 2011 vid 20:00

    Torö var lite småknepigt idag. Trodde nog att det skulle blåsa mer, men SV och Torö = vindbroms. Fyrsju och storbrädan fick det bli. Plockade lite, spolades lite (en såpass rejält att inre kragen på våtdräkten drogs ut upp i pannan…) och njöt rätt mycket!

    Nåja, fina set och sista knappa timmen före mörkret var inte dum alls!

    Morgondagen däremot… :santa: – plocka några åt mig, boys!!

  • ola-h

    Medlem
    13 september, 2011 vid 20:08
    Ola H.;669591 wrote:
    Som jag brukar säga. Planen är att inte segla den här gången. Men planer kan ju spricka. Onsdag runt lunch ser lite väl mumsig ut. Får nog packa bilen för säkerhets skull.
    dr Masse;669715 wrote:
    Morgondagen däremot… :santa: – plocka några åt mig, boys!!

    Ja tyvärr spricker nog mina jobbplaner den här gången på grund av ett viktigt möte i Nynäshamnstrakten. Vi ses på Torö strax efter lunch.

  • dude

    Medlem
    13 september, 2011 vid 20:49

    Ses där! Kul att det passar med egen ledighet :santa:

  • hakuna

    Medlem
    13 september, 2011 vid 23:44

    Jag bidrar med att sitta i ett lager i ett svettigt Alabama.

  • jesper-b

    Medlem
    14 september, 2011 vid 06:30

    Jag hade sjukkul igår. Surf 2-3 timmar på första, sen klarnade det upp och vred lite mot väst – ökade. Över till udden och ut på redan riggad 5.0. Fint drag en kvart sedan lättade det ut med aldrig superlätt. Fina vågor om än ej ren sida. Kul som fasen att rida front dock. Inte alls knepigt om man frågar mig. Men jag har inte haft så mycket vindsurf på sistone om man bortser från en febrig session i Dalen härom månaden. Dvs jag var laddad!

    Nu till det riktigt tråkiga, jag kan inte komma ner förrän 13 idag. Hoppas hoppas det inte är över – ses!!

    /JB

  • henryk

    Medlem
    14 september, 2011 vid 10:34

    Onsdag morgon: – några bilder från 09:30 innan jag var tvungen att dra tillbaks till kontoret 🙁

  • bronken

    Medlem
    14 september, 2011 vid 12:54

    John och jag var vid kärringviken idag kl 07.30, nu sitter jag på kontoret (ingen märkte att jag var borta) 😉 De flesta i kärringviken körde 4.2, 4.5 och 4.7 själv hade jag mina “minsta” prylar, en gammal Exo carve 103L med en 5.0 KA Kaos och lite för stor fena, men det gick ändå, man tager vad man haver… Sjukt kul i ett par tre timmar var det i alla fall. Inte surfat på torö på länge men det var grymt l. Här kommer lite biler från kärringviken samt när vi titta förbi vid Stenstrand på vägen hemåt… Ha det så kul resten av dagen….
    / Uffe

  • grrrr

    Medlem
    14 september, 2011 vid 14:23

    Passade på åka ner till Torö idag igen, när man ändå är ‘ledig’.
    Idag var det bättre action…

    Fotade också surfarna, bilderna finns i separat tråd i vågsurfforum.

  • larry

    Medlem
    14 september, 2011 vid 15:21

    Att segla Torö är roligare än att gå till gymmet, roligare än att gå till jobbet, men jobbigare att vindsurfa än något annat bryt i världen. Det gäller att minnas sina få moments när det stämmer och njuta av dem för större delen av ett Torösurf stämmer det inte för mig i alla fall. Sen får man ju inte glömma att det aldrig samlas så mycke sköna gubbar på ett och samma ställe, så bara det väger ju upp all pisk man får.
    Tack Henryk för fina bilder som nu gör att jag nästan bara minns att jag rippade hela tiden……

  • ola-h

    Medlem
    14 september, 2011 vid 20:40

    Exakt så Larry. Jag hade det lite jobbigt och hittade inte alls rätt sektioner, kändes det som. Det märktes att det var ett tag sedan jag seglade Torö. Men så plötsligt dyker den där VÅGEN upp där man får tre fyra svängar med riktigt skönt driv i och “allt är förlåtet”. Och visst är det de sekvenserna man har kvar i huvudet efteråt.

  • koa

    Medlem
    14 september, 2011 vid 20:42

    Skön dag!
    Tog lite bilder mellan passen sen tog Henrik några till godingar! 🙂

  • koa

    Medlem
    14 september, 2011 vid 20:46

    några till…

  • oldschool

    Medlem
    15 september, 2011 vid 06:38

    Sjukt kul torö igår! Fulltryck 4.7, finfina ramper, en spolning över stenen på udden och lite mesridning som avslutade med en surf session helt SOLO i 2 timmar på 2:a. Sicken dag 🙂

    p.s blev lite filmat åxå, får se om man kan ta sig i kragen å klippa ihop en snutt nån kväll..

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö – all we can do is pray…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.