Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Torö är isfri – säsongen har börjat !!
-
Torö är isfri – säsongen har börjat !!
Publicerad av pipe69 på 3 februari, 2002 vid 21:31Hallåj alla Stockholmskitare!
Klev i bilen imorse, termometern visade 7,5 grader, automatrösten vid Landsorts fyr meddelade 14 m/s, solen kom fram och adrenalinet började pulsa. Tvivel kom när alla sjöar och vikar var helt täckta med is, men hjärtat började hoppa igen när jag såg vågorna vid stenstranden och Örudden fri från all is och snö.
Kort sagt, det blev 1,5 timmar finaste kitesurfing i solskenet. Fågelskådarna och fiskarna fick nåt att se och jag hade allt vatten för mig. Undrar hur många vi blir i år?!?
Hoppas vi ses den nästa varma helgen!
Ingo
rik svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
det var som faen! fick ditt sms också. klart jag är på nästa gång, meddela före du åker bara! är ruggigt sugen nu sedan en vecka i val d’isere utan varken snö eller vind, (jaja.. det fanns ju snö i pisterna förstås)
brrrr, har fortfarande bara vattenskiddräkt typ 3mm….
/david -
som fick lite hjälp av fiskarna 😉 för det fanns inga fler som ville testa skärgårdsvattnet och vindarna. Det är nästan pinsamt att det är 7 flygfiskare som står i vattnet och bara en som doppar sig helt. Var är ni killar???
Ingo
-
Tack för SMS:et Ingo! Fick det när jag var på SvennSexa i Sälen. Ingen av de andra grabbarna trodde det var sant när jag berättade vad Du höll på med. Måste instämma med föreg. skribent–Du é KUNG…
-
Och en gång till: både lördagen och söndagen ska ägnas åt kitesurfing!!! Sideshore på Torö – västvindar 7-10 m/s enligt prognosen ikväll. Nu får ni plockar våtdräkten fram!
Ingo
-
Jo, det ser bra ut, inga konstigheter jag kommer.
-Runt tio tiden på lördagen då eller ?
Eftersom jag inte varit där tidigare så ringer jag dig när jag närmar mig… eller finns det kanske en vägbeskrivning nånstans i cyber ?\T
-
Vad kör ni för våtdräkt + övrig utrustning (dvs skor, hanskar o dyl) när ni surfar så här års? Blir ju rätt nyfiken…
-
vägbeskrivning:
http://www.twc.nu
klicka på spots –> andra spots –> torö
obs, det gula huset ligger på HÖGER sida
/david -
Gammal våtdräkt med avklipta armar, 4 mm neo, sen 5/3 mm neo ovanpå, neoprenskor, 3mm, neo-fingarhandskar och huva 3mm, flyttväst och sele – du blir jättevarm redan när du klär på dig och det håller i sig hela tiden. Vattenstänk i ansiktet och det lilla som hinner ner till kroppen är bara svalkande ;-).
Testade Torö´s vågorna idag och vill bara ha mer… Håll tummarna allihopa att det inte blir kallt igen utan att vi får en lång och fin vår med mycket vind, framförallt på helgerna. Kul att det var lte mer folk idag – Tommy som tappert försökte och tre vindsurfare som inte riktigt kom igång med sina stora brädor och seglar ;-)…
Ingo
-
”Tappert försökte…”
– Jo det kan man gott säga lol, det måste ha sett bra roligt ut, men det var ju det vi hade där ute :-D. Jag lärde mig en del och prylarna är nu fixade för att försöka mera i helgen när det förhoppningsvis lika blåser bra.
– ang frågan som berörde kylan, så använder jag torrdräkt (skal ej neopren, med underställ) vilket blev lite varmt men då kan man ju inbilla sig att man är på sydligare breddgrader. Rörligheten i torris kan jag inte klaga på eftersom den har en ganska ’loos-fit’ på mig samt om man stänger ventilerna så blir den inte squezad. På händerna sitter ett par Nordic blue femfingers torrhandskar. När jag funderar på det så kanske man skall ha hela dyk-kittet på sig i nästa body-draging session, då slipper man ju hålla näsan ovanför ytan…. *skämt* 😉
Motto; *Efter motvindar kommer medvindar*\Tommy
-
Helt rätt. Huset är på höger sida. Det är det vita staketet som är på vänster sida. Ska ändra texten så det blir lite klarare.
Logga in för att svara.