-
Torö ger och torö tar…
…har jag för mig att Gurra eller dr Masse skrev i nåt inlägg (är för lat för att kolla upp) efter Gudrun eller nån annan dag.
Men jag hade inte tänkt mig att det skulle vara på det här viset. Jag kom till Torö i min hyrda Note, med min nya FW86 i sin lika nya boardbag. Helt ny fena i nytt fint fenskydd. Total vintermundering inkl. Da Kine CWM och annat bra att ha.
Nu är boardbagen, fenskyddet och vantarna borta. Jag la ifrån mig vantarna vid den där gärdsgården som markerar “privat mark” mot udden till, för att prova att segla utan en stund. När jag gick för att hämta dem var de borta. Whatever, de kan ju ha blåst iväg eller vad som helst.
När jag sen efter att ha surfat klart gick bort till allmänningen för att hämta segelbag, mastbag, boardbag och resten av prylarna så var boardbag och fenskydd borta.
CWM behöver knappast beskrivas, storleken var large. Fenskyddet ett sånt där standard-fanatic med nån skumplast på ena sidan och nån genomskinlig pvc-aktig film på andra så man ser fenan från ena hållet.
Boardbagen är en grön Simmerbag, 240 x 55. Vid handtaget sitter en liten lapp som säger 240. Jag köpte den i december -07.
Tydligen måste man förvara sina grejor inlåsta på Torö.
Logga in för att svara.