Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö ger och torö tar…

• Torö ger och torö tar…

Publicerad av rasmus_w på 13 januari, 2008 vid 21:10

…har jag för mig att Gurra eller dr Masse skrev i nåt inlägg (är för lat för att kolla upp) efter Gudrun eller nån annan dag.

Men jag hade inte tänkt mig att det skulle vara på det här viset. Jag kom till Torö i min hyrda Note, med min nya FW86 i sin lika nya boardbag. Helt ny fena i nytt fint fenskydd. Total vintermundering inkl. Da Kine CWM och annat bra att ha.

Nu är boardbagen, fenskyddet och vantarna borta. Jag la ifrån mig vantarna vid den där gärdsgården som markerar “privat mark” mot udden till, för att prova att segla utan en stund. När jag gick för att hämta dem var de borta. Whatever, de kan ju ha blåst iväg eller vad som helst.

När jag sen efter att ha surfat klart gick bort till allmänningen för att hämta segelbag, mastbag, boardbag och resten av prylarna så var boardbag och fenskydd borta.

CWM behöver knappast beskrivas, storleken var large. Fenskyddet ett sånt där standard-fanatic med nån skumplast på ena sidan och nån genomskinlig pvc-aktig film på andra så man ser fenan från ena hållet.

Boardbagen är en grön Simmerbag, 240 x 55. Vid handtaget sitter en liten lapp som säger 240. Jag köpte den i december -07.

Tydligen måste man förvara sina grejor inlåsta på Torö.

rasmus_w svarade 16 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • robin

Medlem
    13 januari, 2008 vid 21:24

Fan vad trist och läskigt. Jag brukar inte vara försiktig alls där.

Dina grejor låg kvar när vi stack kl ett, även om jag inte kollade så noga. Men vi stod ju ett par meter ifrån, så ingen lär ju ha snott grejorna då.

• tim-eriksson

Medlem
    13 januari, 2008 vid 21:29

Tråkigt… “Tur” att det inte var några hårda saker som är dyrare.

• rasmus_w

Medlem
    13 januari, 2008 vid 21:30

Hörde med Dude och Per, de sa samma sak. Jag såg att det lyste i ett hus halvvägs till vågsurfarnas allmänning, så jag knackade på och berättade vad som var försvunnet och bad folket i stugan höra med grannarna om de sett eller tagit hand om nåt.

• mag

Medlem
    13 januari, 2008 vid 22:16

Uselt super förbannat trist!
    Hade jag bott närmare hade jag tagit med baseballträet och smugit på allmänningen.
    Hoppas det löser sig, eller avslöjar sig vem det var…

/Magnus

• jesper_b

Medlem
    14 januari, 2008 vid 07:34

Hugg, hösten 06 blev jag av med hela min våtdräktsbag med kepsar, fyra dräkter varav två sprillans dräkter, mm, på Torö. Jag trodde jag glömt den och var säker på att jag skulle få tillbaka den efter efterlysningar på konfar och på plats. Men icke…

Skittrist Rasmus, hoppas du har bättre lycka i jakten på dina grejor än jag!

/Jesper

• dr-masse

Medlem
    14 januari, 2008 vid 08:18

Aj, aj. Och jag som brukar lägga typ hela utrustningen på allmänningen… brädor, segel, master – hela köret. Fasen.

Trist, Rasmus. Hoppas grejorna dyker upp!

• dude

Medlem
    14 januari, 2008 vid 11:35

Det här är verkligen alarmerande. Det verkade vara en hel del människor mitt på dagen som var där för att ta vara på det fina vädret. Det är ju riktigt tråkigt att höra att det även kommit dit något rötägg som stulit dina prylar. Det är viktigt att vi gör vad vi kan för att hålla Torö fritt från detta!

Hoppas nu att detta är ett missförstånd och att någon välmenad tagit hand om grejerna.

Rasmus, lämnade du de udda sakerna ensamma eller låg de tillsammans med din övriga utrustning?

• rasmus_w

Medlem
    14 januari, 2008 vid 11:56

dude, om du såg min svarta bag alldeles vid vägkanten, just innanför stenen, så hade jag segelbag och mastbag ungefär där. Boardbagen och fenbagen låg typ 2-3 meter därifrån. Jag brukar ha brädan liggandes på bagen medan jag riggar och kopplar ihop bräda och rigg. Sen när jag är klar, tar jag av fenskyddet och ger mig iväg, så fenskydd och boardbag ligger nästan alltid på samma ställe.

Det är väl ingen jätteutgift med ny bag men jag måste ta mig tid till det. Nu ska snart min lägenhet renoveras och då hade det varit trevligt att ha en bag om brädan eftersom jag inte riktigt vet var jag kommer göra av brädan under tiden och brädor alltid känns mycket ömtåligare på land än i vattnet.

• feg

Medlem
    16 januari, 2008 vid 15:35

Shit, va surt. Hoppas som sagt att någon bara varit snäll och tagit omhand misstänkt glömda grejer.

Själv har jag aldrig fattat att det kan försvinna grejer på Torö över huvudtaget, trodde vi alla som surfar var en familj och att alla känner alla. Kanske ska jag ta och permanent märka mina grejer så jag, om jag blir av med grejer, kan känna igen dem på stranden i nån annans händer senare.

Att mitt är mitt och inte ditt kan väl inte vara så svårt att förstå? Suck…

/Jocke

• dude

Medlem
    17 januari, 2008 vid 16:02

Rasmus, om inte grejerna kommit tillrätta så borde du få ut information om vad som vart stulet till rätt ställe så att stölden kan upptäckas när de kommer fram och används av någon.

Finns det inte en plats att annonsera vad som blivigt stulet här på konfen? Skriv annars en konkret och enkel beskrivning som ett nytt inlägg här på konfen – om inte någon annan har något bättre förslag.

/Niklas

• nlc

Medlem
    17 januari, 2008 vid 17:46

@dude 439070 wrote:

Finns det inte en plats att annonsera vad som blivigt stulet här på konfen?

Surt som fan Rasmus! Hoppas grejorna “blåser” tillbaka nu till helgen. Du kan ju alltid slänga ut en efterlysning på Stulet&Kvarglömt så kanske det kommer fram?

• dude

Medlem
    18 januari, 2008 vid 13:22

Rasmus, lägg upp en efterlysning nu på Stulet&Kvarglömt som NLC säger, så både kanske grejerna kommer fram och vi undviker att samma person får mersmak av att stjäla saker på Torö!

Om vi får tag på den person som stulig grejerna så gäller det att vi avskräcker den att stjäla något mer. Annars blir lätt småtjuven stortjuv så småningom – och den björntjänsten vill vi ju inte göra honom eller henne!

• rasmus_w

Medlem
    18 januari, 2008 vid 14:12

Fixat. Hade tänkt göra det från början men var lite slö! Tack alla för uppmuntran och tröst. Ska också försöka kolla hurpass fort det går att få tag på en ny bag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö ger och torö tar…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.