Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag FM… vred det sedan?

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 21:50

Tog lite bilder i kärringviken, se http://82.182.61.88/Surf/050914_Toro.html

• stinger

Medlem
    14 september, 2005 vid 22:37

Vilka bilder!!! Värmde särskilt att få se ett likadant Topsails-segel som jag har. Mitt segel är inköpt början av 1990 och är på 3,5 kvm. Funkar fortfarande…

• anonym-anvandare

Medlem
    14 september, 2005 vid 23:11

Det var faktiskt mitt segel på bilderna, 3.5 inköpt ca -90, men det var polarn som seglade. Själv vågade jag mig inte ens ut på vattnet i stormen…

• koa

Medlem
    15 september, 2005 vid 05:30

TORÖ EPISKT!

Seglingen på dagen+em var 3,5-4,2 och riktigt stort på seneftermiddagen…

Det mojnade, vred, solen sken och blå himmel…
    Vridet kom och vred mot väst som resulterade i sidvind. Du sa det episkt och tufft! Vågorna fortfarande riktigt fina och stora.

Tog en chansning och hämtade 4,7:an och vågis…visade sig vara perfekt i dryga två timmar…
    Solen gick ner som ett guldskimmer…och ovanför Landsort gick
    en otroligt stor kräftskive måne upp…

Aloha

Calle Nyberg

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2005 vid 06:12

Även om jag själv åkte hem strax vid femtiden (lite småmör efter 4-5 timmar med tryck i 4.2), så är det skönt att läsa att alla som kom ner på eftermiddagen fick segling med lite magi!

Jag kryssade ut mot Stenstranden från Kärringviken runt 16.00, men märkte att 4.2 var alltför underriggat. Kändes som om det kunde bli väl dyrt för både plånbok och kropp, så jag vände…(priset för slöheten att jag mot bättre vetande inte riggade om till 5.0 när det började mojna). Men vågorna var rysligt fina, de utanför udden var rejäla. Ser fram emot fler bilder!

Seglingen i Kärringviken var ändå den roligaste jag haft där, helt klart. Visst, vågorna var små, men rysligt roliga och det gick bra att hoppa, åt båda hållen dessutom. Ett par ikrokade noslandningar med påföljande kastfall höll en på alerten…

OTROLIGT rolig dag!

• pipe69

Medlem
    15 september, 2005 vid 06:48

Ja, här min (en kitesurfares) sammanfattning av Torödagen som jag hade efterlängtat i flera år:

Sist jag minns en sådan dag som igår var sensommaren 2001 och jag var i min första kitesäsong med vindsurfingprylarna kvar för stormdagar. Den dagen var nog också sista vindsurfdagen med 4,2:a och 83l-brädan.

Nu igår, äntligen: kom fram vid parkeringen strax innan kl. 11 – passerade den igenparkerade kurvan och mötte Jesper B. med sin bruten mast, tråkigt… men lovande med avseende på förhållandena ;-).

Rigga 7:an på Ören, första gången med den lilla kiten, så “va skärpt och ta det lungt, inga trix,”, tänkte jag. Blev loftad i nästan varje gipp i början – hardcore. Testa på vågorna vid ön mittemot Ören, fantastiska redan de!

Åkte upp till stenstranden under tidig eftermiddag och fick känna på några monströsa walsar i yttre brytet, vara så nära dessa vattenmassor som bara reser sig upp framför en är enastående, gippa, plana framför, kiten högt upp, utan drag, den följer med i vinden bara…

Sen när vinden droppade var jag nära att packa ihop, men tur det att den kom tillbaks innan jag hann bestämma mig på riktigt: kryssa up till stenstranden igen och få leka i de så länge efterlängtade vågorna i sideon på sena eftermiddagen, solen som kom fram – rysning!

En KANONDAG!

Bilder och video efterlyses på oss två tappra kitesurfare vid stenstranden. Tack för info till [email=”kitesurfskolan@telia.com.”]kitesurfskolan@telia.com.[/email]

Ingo

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 2005 vid 07:30

Ja har gåshud fortfarande……Det är något speciellt med Torö…vågor i Marocco, vågor i Portugal, vågor i Australien….inget går upp mot en byig Torödag med polarna….när det är som det var igår…….

Ingo, j*ligt nice känsla att knata upp från surfet till parkeringen och känna igen känslan från 2001 men denna gång fick man vara med och leka i brytet…

/Freddan

• pataba

Medlem
    15 september, 2005 vid 07:31

Är det någon som vet hur det gick för snubben som tappade sin bräda och drev i väg? Det sista jag såg var att en av hans polare försökte hitta honom och hade en extrabräda med sig på släp.

• star

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:09

Stora leenden på samtliga. Idag en mör kropp i en sund själ. Att se loopar av alla sorter i “Kärringviken” är för coolt och sedan få avsluta med sideshore och solnedgång på Stenstrand. Så många mindre bra dagar, bomkörningar och nu äntligen utdelning. Att sedan behöva se Kitare mitt ibland den mängden av windsurfare är inte coolt. Klart alla ska få vara med och leka men är det inte fler än jag som är vettskrämda för uppspända linor som skär strax över masttoppen och uppblåsta badleksaker som utan förvarning kan kraschlanda. Är Kitaren medveten om det ansvar som föreligger vederbörande?

• surferic

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:12

Grymt skojig dag! Man hann med allt, onshore på Stenstranden, lekstuga i Kärringviken och sist sideshore på Stenstranden. Synd att man på kvällen när det blev riktigt bra inte hade något pulver kvar i kroppen, orkade inte prestera mycket mer än åka runt runt i tvättmaskinen 😉

Fina bilder! Kul att man råkade fastna på ett par. Får man stjäla dem, Jonas H?

• surferic

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:13

Påven rider småvågorna i Kärringviken.

• surferic

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:14

Larry i en bakåt.

• surferic

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:15

Påven skyar.

• johnm

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:15

Det gick bra, han strandade i Kärringviken. Tips: Glöm inte att dra åt mastfoten. 😉

• surferic

Medlem
    15 september, 2005 vid 09:16

Slashi’n. Nån som känner igen sig?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag FM… vred det sedan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.