Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö idag onsdag
-
Sen på vågen kan vara uttryck för mycket, till exempel hard-core ladd. Det är fasen så mycket mer utvecklande att våga ladda riktigt sent mot feting-läppar än att fegrida ute på skuldran eller gå tidigt.
I mitt fall var det tyvärr nog snarare oförmågan att rycka ner railen i bottomturn snarare än ladd. Jag brukar ta med allt när jag åker till Torö. Av någon outgrundlig anledning tog jag bara med mig min lättvindsvågis. Att trycka ner railen på en 60cm bred 92 liter fet bräda när 4.7an är för stor är kneppigt. Bottomturn blir tveksam, fladdrig och uttdragen – vågen hinner bryta mer än planerat… vilken djädra bortförklaring!!!
Skitsamma. Här är i alla fall en bild på Mr. Hard-Core Video Producer Filip själv. Kul att se att även ungdomen laddar sent!
/Jesper B
-
Fina bilder och häftiga förhållanden!
Efter bom-körningar de senaste “efterjobbetresorna” till Torö tänkte jag att snacket om onsdagen var äveroptimistiskt. Men nu har jag bestämt mig att lyssna när Jeppe snackar om att åka till Torö.
Puckat att träna när jag kunde varit på Torö. Jaja helgen ser ju ut att bjuda på lite fituna och kanske torö, eller?
/feg -
Samma här! Hade tagit fram alla grejjer för att bara bära in i bilen på onsdag morgonen men se’n när morgonen kom så tyckte jag inte prognosen såg jättesäker ut (är ju ändå 6-7 mil dit) så jag drog till jobbet istället….. fan i helvete! Hädanefter ska jag göra enligt det jag först planerade.
Men Torö på lördag hoppas jag det blir för mig, eventuellt Fituna.
Irie Man
-
-
Hmm, tänk att man kan bli illamående bara för att man kollar in en film med en grym dag som man missat!
Skön film som vanligt!
/ Calle
Logga in för att svara.