Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag onsdag

• koa

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 11:14

Riktigt skön känsla i filmen, bra musik och tempo.
    Man ser att vi som seglade hade lite mycket tryck i 5,3:orna och fick senare
    gå upp och rigga 4,7:orna och 69 liters för kontrollens skull…
    Vilken skön dag!

Snyggt Filip!

/

Calle Nyberg
    cool.gif grin.gif blush.gif smile.gif cool.gif

• ola-h

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 14:46

Skön film som definitivt skapar Torösug. Det är då fan att man skall tillMaui och missar resten av säsongen.

Grymt airialladd av Calle N, Riktigt tweakad och snyggt och millimetrar från att sitta. Jepppe visar som vanligt upp grym timing (frånsett en del små olyksfall i arbetet) trots 90+ litersbräda.

• koa

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 14:55

Jaja… var inte bitter Ola H, snart får du ditt och blir glad du också.

Denna finfina dag sattes en del fina airials med häng, cutbacks och loopar
    men då rippade Filip/ fotografen också.
    När det är så här bra så vill ingen filma wink.gif
    Stor eloge att Filip tog sig tid och filmade i 20 minuter!

• jesper_b

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 15:55

Filip, du filmar och klipper med otrolig känsla. Fattar inte att du fick ihop så mycket action på så kort tid som du filmade.

Calle du rippar som en gud! Ni ska veta att Calle satte rätt många aerials perfekt innan kameran kom upp. Filip kom ner när 5.3orna började bli lite väl stora och kontroll, timing med mera började bli rätt svårt.

Detta sagt så kan man ändå bara konstatera att detta var en av de bättre Torödagarna på mycket länge. Vinkeln (side-off), storleken (större tidigare på dagen).. ja allt var helt grymt!

/Jesper B

• ola-h

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 16:06

Inte fel att tänka sig att det var ännu bättre när det ej filmades. Hur som helst var även de airials som var med på filmen mycket snygga. komplinganger även till den schyssta spraytoppsvängen i mitten av filmen. Den satt!

• koa

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 16:19

Tack, godkänt alltså wink.gif
    Själv tyckte att alla rippade på väldigt bra den här dagen! Det viktigaste var att vi hade kul!
    Filip, Calleväder, Hässelby-SO och Halmstadkillen gav järnet!
    Man mötte bara leenden på vattnet…

laugh.gif

• frippe75

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 16:52

FAN … VA ni plussar varandra!! Nästan lite mysigt… Får oinitierad skriva i denna mystråd..

HAHA… Maui… Nej Fan det är HÖST/VINTER i Sverige.. Iofs inte fel det heller. MAn kanske ska plocka fram sin sura gamla våtskor…

• jesper_b

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 16:54

Calle, du har så himlans rätt. Den typ av stämning som vi hade är otroligt mycket viktigare än “när-vad-hur-vem-som-gör-vad-hur-bra”. Sån attityd passar liksom inte på Torö, i synnerhet inte i onsdags. Finns ingen anledning att rangordna intrycken men nog var fikan i bussen inte helt fel heller!

Jag kanske orkar ner i morgon lördag förmiddag, hur gör ni andra?

/Jesper B

• koa

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 17:19

Eftersnacket och bussfikat var det världsklass på!
    Eftersnack och garv är en otrolig viktig ingrediens.
    Bara garv och leenden den dagen!

Bara känslan när man står i vattenbrynet och ser tex Jesper dra av en av sina feta offthelips ca 30 meter framför en i motljus…inte ett öga torrt; vackert!!!

…”den som har roligast vinner”…var det någon som sa!

I morgon ser det sämre ut för mig. Rippa järnet!

/

Calle N

• philippos

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 19:59

Det här är första filmen på länge som jag själv är nöjd med. Kul att även ni gillar den. Jag håller med om att stämmningen var grymt bra och eftersnacket i bussen borde bli tradition. Tack för fikat!

På återseende
    / Filip

• ola-h

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 20:25

Filip, nästa film måste helt enkelt bli en dokumentär om ett dylikt bussfika….

• sirjohnirie

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 23:02

Kanonbra film filip och riktigt fin fart och stil på seglingen! Grämer mig inte mindre nu direkt..
    Torö levererade en riktigt fin dag idag med sol och bra tryck, dock inte inte med den otroligt lyxiga side-off vinkeln men väldigt rent för att vara nästan rak onshore.

Devisen “torö ger och torö tar” tog som vanligt ut sin rätt och idag var det min tur att bita i det sura då min 5.9a trasades sönder i en brutal tvättmaskinsresa in mot stenstranden. frown.gif smirk.gif

Nu får ni gärna visa lite sympati och berätta hur många segel, brädor och fenor torö berövat er på?
    (Jesper och Koa, ni behöver inte, jag förstår att ni tappat räkningen.. tongue.gif)

• anonym-anvandare

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 07:14

Vad är det för format?? Kan inte se den….

• koa

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 07:23

Quicktime – mp4 ( mpeg4)
    högerklicka och spara…om du råkar få som så att det står .txt på slutet;
    markera och ta bort det; det ska vara .mp4 på slutet.

• ola_p

Medlem
    29 oktober, 2005 vid 08:23

Grym rulle!! Mer sånt…

Det börjar ju luta åt att man får åka tvärs över sverige någon gång och smaka lite torösten.. laugh.gif

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö idag onsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.