Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö igen!!
-
Torö igen!!
Publicerad av jesper_b på 1 februari, 2008 vid 12:22Ser ut som om det kan bli Torövågsegling av hög klass ännu en helg. Jag har visserligen lovat bort mig på helgskidåkning men för er som har möjlighet – se till att ta er ner!!
/Jesper B
dude svarade 16 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar -
19 Svar
-
Jag misstänker att det kommer att finnas både fotografer och SVT-filmare där nere om det blåser, så ta chansen! 🙂
-
Ser ut att bli lite bad med plastleksaker nere på Torö i morrn!
/Jocke -
Kanske kan bli bad med min lilla röda leksak som e så fin… hehehe
-
Ojoj, de har vridit upp prognosen igen! Härligt!!!
Helt klart blir det ett simborgarmärke eller två i morgon!!!/Fjant
-
Glöm inte Grumme tvättsåpa och rejält med sköljmedel!! 🙂
/Magnus -
Jag, Feg och Dude var de enda som körde stenstranden idag.
Vinden kom och gick, från 5,3 till överriggad 4,7 och sideshore.
Vågorna var riktigt stygga emellanåt, gissningsvis runt masthögd i de största seten.
Ganska varmt och behagligt, har haft värre… 🙂Tyvärr lyckades jag slakta min kära bräda… uppsprättad i buken av en sten, 30cm långt sår. Får se vad doktorn säger.
Ingen av oss tog några bilder, såvitt jag vet. Det var dock några andra på stranden som plåtade, de skulle slänga upp nån bild här på konfen.
/Fjant
-
@Mag 442186 wrote:
Glöm inte Grumme tvättsåpa och rejält med sköljmedel!! 🙂
/MagnusJag lovar att mina spolningar skummar värst, även utan grumme och sköljmedel. Usch vad naturen är grymm mot mig…
Det var kallare i dag än för 14 dagar sedan. När huvan spolades ner bakom nacken krömp huden på huvudet 10 storlekar och ögonen hotade att ploppa ur skallen. Känns som 10.000 nålstick i skalpen när huvet inte täcks av sin kära huva.
/Jocke
-
Riktigt fin dag idag – sidvind och hård vind av och på så det blev lite byte:
Först 5.0 med mycket drag i o 74-liters vågis
Sen satte jag på 91-liters freestylen en sväng
Det blev snabbt överriggat och vågisen kom på igen
Och mer blev det, så 4.7 gummiseglet spändes upp!
Vinden kom ner en sväng så freestylen sattes på
Vinden kom upp igen och vågisen och 4.7at satt fint igenGrymt kul dag o sol var det! Själv blev jag inte mycket kall även i alla spolningar. Skulle vart kul om fler vart här!
/Niklas
-
Haha, klockrent senomar. Bla bla bla sideshore bla bla bla masthögt bla bla bla
Du har ju en sån feting kamera dude, använd den någongång. Förslagsvis när du fått kramp och när den släppt kunde ju Fjant tagit lite bilder efter sin grundstötning 😀 😀 😀 😉
-
Vi hade ju två personliga fotografer som stod och plåtade hela dagen, dessutom både med bättre utrustning liksom strategiska förflyttningar för att hitta bra vinkel. De e bara att jag inte riktigt känner dem så väl, än i alla fall :crazy:
Per sa de skulle komma upp en länk med bilder, men vi gott ha lite tålamod och vänta tills dess! :cool2: :laugh: 😉 :tongue:
-
Medan ja e igång kan jag ju nämna att jag fick testat ribb-bommen idag.
Alltså Aerons 26mm 140-190 med ribbat gummi för extra känsla, hehe.
Den funkade grymt bra måste jag säga! Med vantar på, ja det krävdes nog en sån dag som denna:santa:, gav det grymmt grepp om bommen. Som sagt kanske det kommer någon bild som kan vara till hjälp med att illustrera…
-
För övrigt funkar Smack 5.0 och Superfreak 4.7 perfekt i ett kit. Smack 5.0 har drag nog att komma igång när de e lätt och SF 4.7 är mjukt nog att vara bekväm när det tutar i – det känner väl du Gurra till baserat på vad vi brukar köra för storlekar när jag har hälsat på 🙂
Den här vintern börjar bli riktigt produktiv vad gäller att komma underfund med utrustning!
Logga in för att svara.