Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö igen på onsdag?

  • Torö igen på onsdag?

    Publicerad av dala-lama på 1 september, 2008 vid 16:48

    Hallå Jesper,Calle och alla andra Torö locals!
    Onsdag ser ut att ge en del vind och vågprognosen ser rätt bra ut.
    Smhi säjer 10-14 Sv just nu och det är mer än igår
    Tillräckligt med väst för att det ska bli cross-on och åtminstone lite tryck i vinden in mot Stenstranden.
    Vad tror ni ?
    Per

    bopung svarade 16 år sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • poppo

    Medlem
    1 september, 2008 vid 18:04

    tror det blir långt ifrån den magiska dan man missade från bildtråden, men gör nog ett försök trots att jag inte är “local”.

  • robin

    Medlem
    1 september, 2008 vid 18:13

    Jag ska försöka komma loss på eftermiddagen. Hoppas att SMHI har rätt!

  • broderisak

    Medlem
    1 september, 2008 vid 18:14

    Skriv gärna om ni åker dit samt vilken tid ni tror att ni är där isånafall,för jag skulle gärna vilja komma förbi och Fota lite om det är OK?

  • robin

    Medlem
    1 september, 2008 vid 18:24

    Kul! Så klart att vi skriver i så fall. Hoppas hoppas!!

  • jesper_b

    Medlem
    1 september, 2008 vid 19:01

    Jag är fortfarande så shockad över att jag inte kunde åka ner förra superdagen att jag inte vill svara. Nej nu är jag surgubbe! /JB

  • sirjohnirie

    Medlem
    1 september, 2008 vid 19:55

    @Jesper_B 495944 wrote:

    Jag är fortfarande så shockad över att jag inte kunde åka ner förra superdagen att jag inte vill svara. Nej nu är jag surgubbe! /JB

    Haha:) Nej, nu ska vi laga våra dingade brädor och hoppas på mera bjud.

    Oavsett om det är 5.8 side-on och busstök blir jag glad..men måste medge att den dagen gick inte av för hackor så du har rätt att vara lite lack.
    Jag hoppas prognosmakarna gör som förra veckan, skruvar upp prognosen till vår favör.
    Följer uppdateringarna..enligt vissa kommer vinden ligga kvar inpå torsdag förmiddag!

  • robin

    Medlem
    2 september, 2008 vid 13:03

    @Dala Lama 495911 wrote:

    Hallå Jesper,Calle och alla andra Torö locals!
    Onsdag ser ut att ge en del vind och vågprognosen ser rätt bra ut.
    Smhi säjer 10-14 Sv just nu och det är mer än igår
    Tillräckligt med väst för att det ska bli cross-on och åtminstone lite tryck i vinden in mot Stenstranden.
    Vad tror ni ?
    Per

    Ser inte så kul ut längre. Enligt SMHI blir det 7-11 på förmiddagen och ännu mindre på eftermiddagen. Enligt finska kan man 10 m/s rak onshore vid lunchtid, men den chansningen orkar jag inte åka för. Hoppas att de skruvar upp proggen i ikväll!

  • poppo

    Medlem
    2 september, 2008 vid 17:23

    verkar nedskrivet som sagt, kanske torsdag förmiddag istället.

  • dala-lama

    Medlem
    2 september, 2008 vid 17:39

    Ja nu ser det ju inte så kul ut längre.
    Kanske drar ner till västkusten istället, ons-tors ser bra ut för Läjet.
    Per

  • maca

    Medlem
    2 september, 2008 vid 18:08

    Det beror på vilken prognos man läser på SMHI. Kustvädret (gratisvarianten) uppdaterar alldeles för sällan, speciellt så här efter industrisemestern. Jag brukar kolla in sjörapportens detaljprognos så här kvällen före:

    Detaljprognos Utfärdad 2008-09-02 kl 15:54

    MELLERSTA ÖSTERSJÖN, NORRA ÖSTERSJÖN:
    Syd eller sydväst 4-9, i natt ökande och i morgon 9-kuling 14. Mest god sikt, i morgon passerande regn.

    Windguru säger mycket vind, men S-SV, dvs inget vrid till V.

    …men ni kanske har båtvädret plus och en senare uppdaterad prognos än så…

    Hoppas ni får åka…

    Sitter själv på ej avbokningsbart möte i Malmö…suck

    Hoppas på att vinden håller i sig till torsd em…men det brukar blåsa förbi snabbt…suck igen

  • jesper_b

    Medlem
    2 september, 2008 vid 20:21

    Åker nog ner onsdag fm för lite surf, tar med mig vindsurf utifall, men som guru och finder visar nu blir det pang på onshore och mojnar vid lunch. Vågor lär nog ligga kvar ett tag dock. /JB

  • chl

    Medlem
    3 september, 2008 vid 10:36

    Vad tror ni om eftermiddagen? Fler som ska dit?
    //Claes

  • jesper_b

    Medlem
    3 september, 2008 vid 18:23

    Jag vet att det här är ett vindsurfforum, men… många vågseglare surfar också och de som inte gör det måste börja omedelbums. Torö var såååå kul idag. Otroligt skön stämning på line up, otroligt sköna vågor, otroligt skön sol och temperatur, otroligt kul helt enkelt.

    Vågor? Fina på första fram till ca 14 då de droppade drastiskt. På udden var de head high i setten åtminstone fram till 17.

    Vind? Knappt någon. Inte ens kitarna villa lyfta (någon enstaka gjorde tappert försök).

    Torömagi? Yes!

    /JB

  • bopung

    Medlem
    3 september, 2008 vid 18:30

    jag skall från och med nu alltid ta med mig min nyinförskaffade 8´2 longboard när man skall ut för att vindsurfa. Dessa bomkörningar håller på att kosta en både kassan och förståndet…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö igen på onsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.