Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö imorgon f.m.

• Torö imorgon f.m.

Publicerad av anonym-anvandare på 4 april, 2005 vid 14:46

Vi är två desperata själar som funderar på att funderar på att övernatta i natt på Torö för att kunna dra nytta av morgonens/förmiddagens vind. Några som har liknande planer?

JohnM

dude svarade 19 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • calle_b

Medlem
    4 april, 2005 vid 15:09

hade jag prylarna redo, hade jag fått “vårkräksjukan” utan att blinka wink.gif

MEN F*N VAD SUGEN MAN ÄR!!!!!!!

• fjant

Medlem
    4 april, 2005 vid 15:23

Jag vet inte ännu om jag ska jobba i morron (chenfen ringer väl när som helst). Om inte så kanske jag å brorsan dyker upp i morgon. Jag skriver igen när jag vet mer…

/Fjant

• gurra1978

Medlem
    4 april, 2005 vid 15:24

Jag drar också till Torö imorgon. Men prognosen ser lite osäker ut. Fast just nu nöjer jag mig med freestyle och 6,7 och det borde funka smirk.gif

• fjant

Medlem
    4 april, 2005 vid 15:35

Instämmer! Freestyle i vårsolen skulle inte sitta helt fel. Man får inte bli för kräsen! wink.gif

/Fjant

• fjant

Medlem
    4 april, 2005 vid 18:44

frown.gif Blir inget för mig i morron, måste jobba… mad.gif

/Fjant

• calle_b

Medlem
    5 april, 2005 vid 10:23

Hur gick det, kom ni ut? Friskade på rätt fint här runt 11-12 snåret! Hoppas d blev shysst!

Lägg upp bilder om ni har!

/calle

• johnm

Medlem
    5 april, 2005 vid 11:17

Det sög stenhårt…vi frös oss igenom natten bara för att mötas av en stendöd vind nere vid stenstranden. Fyren sa 12 m/s, ungefär 7 för mycket… det verkar som det blev bättre sen, men då kallade jobbet…

• calle_b

Medlem
    5 april, 2005 vid 15:35

Inga kommentarer. Själv befann jag mig på en skolgård som rastvakt med minst 8-10 m/s i byarna. Kanske mer.

Riddarfjärden såg inte dum ut, isen börjar släppa och vattnet var mörkt, med vita gäss på. Snart kommer mina prylers:) Jesss

• dude

Medlem
    5 april, 2005 vid 19:01

Torö funkade av och på idag. Först var det VSV som funkade bra för Gurra som körde med sin Joker 113 (68 bred) och 6.7 Crossover vid tolvtiden. Då var det molningt och aningen kallt. Sen efter lite över en timmes stiltje kom sjöbrisen igång och jag fick testa 5.8 Superfreak och Amigu 7’4″ för första gången. Brisen varade tyvärr inte mer än 45 minuter men var stark på ca 9 m/s, dock lite byig. 5.8:at är i alla fall soft och amigun svänger grymt. Amiguns tidiga scoop gör dock att den behöver mycket mer tryck i seglet än gurras joker för att komma upp och hålla planing. Jag ska se om jag får upp någon bild från dagen.

• dude

Medlem
    6 april, 2005 vid 09:10

Jo, här körde vi. Mellan Torö Udde och Rundklubben som är den lilla ön i mitten längst norrut i bilden. Rätt trevligt med platt vatten bakom udden på Rundklubben i den västliga vinden. Fin dag!
    793Tor_-Rundlkubben-vid-v_stli.jpg
    79320050405_134808.jpg
    79320050405-143500-med.jpg

• calle

Medlem
    6 april, 2005 vid 10:57

Jag tycker mig vara en normalbegåvad datavan person, men jag fattar inte var på lantmäteriverketshemsida som ni hittar dom där flyg/satelitbilderna.
    Kan man få ett litet tips?
    / Calle

• imported_borje

Medlem
    6 april, 2005 vid 11:55

Har du köpt en JOKER Niklas ?

• dude

Medlem
    7 april, 2005 vid 13:39

Svar till:

Har du köpt en JOKER Niklas ?

[/ QUOTE ]
    Tyvärr har jag inte det. Det är Gurras. Skönt med lite extra volym faktiskt. När man inte planar då. Och det gjorde jag ju förutom de 45 minuter det brisade på. Men jag kör nog på med min JP Freestyle 93 i år också. Jag tycker den är riktigt juste med 5.8. Jag har ju nu också min Amigu 7’4″ som ligger riktigt nära i storlek. Det är ju bara 13 liter och två cm som skiljer och jag kan dra rigg på båda. Men det är ju planing som räknas och där har båda brädorna sina användningsområden. Undrar bara vad jag ska göra all tid när jag inte planar…

• tabi

Medlem
    7 april, 2005 vid 16:29

Svar till:

Amiguns tidiga scoop gör dock att den behöver mycket mer tryck i seglet än gurras joker för att komma upp och hålla planing.

[/ QUOTE ]

Säker på att det bara är scoopet som gör att Jokern planar tidigare?

• dude

Medlem
    7 april, 2005 vid 18:01

Svar till:

Svar till:

Amiguns tidiga scoop gör dock att den behöver mycket mer tryck i seglet än gurras joker för att komma upp och hålla planing.

[/ QUOTE ]

Säker på att det bara är scoopet som gör att Jokern planar tidigare?

[/ QUOTE ]

Det är ju inte bara scoopet som skiljer, det är tio centimeter i bredd dessutom tongue.gif Jag tyckte i alla fall att det kändes som Amigun har ett tidigare scoop som jag var tvungen att pumpa upp brädan från för att den skulle släppa och verkligen komma upp i planing. Så, visst har Jokern lite längre platt yta i aktern än Amigu 7’4″:an, och alltså mindre initialt scoop.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö imorgon f.m.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.