Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö imorrn söndag 16e
-
Torö imorrn söndag 16e
Publicerad av mickez på 15 januari, 2005 vid 16:18Torö imorrn söndag 16e?
9-10 enligt windguru och verkar schysst enligt windfinder.
http://www.windfinder.com/forecasts/wind_scandinavia36.htmSMHI vädret varnade för kuling dessutom!
so..?
donpedro svarade 20 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Jah Man, Ser ut att kunna bli en hyffsad session i kärringviken. Blir nog lite knepigt att komma ut från stenstranden med den föga vinden. Men det gäller ju att passapå nu innan vintern kommer på riktigt så re vore jävligt skoj att få sig lite surf. Hoppas det är fler som tänkt köra imorrn!
-
Lansor SV 12 m/s både kl 7 och 8. så nu drar jag!
Hoppas vi blir fler. -
Hur var det idag på Torö? Vore kul med en rapport då man inte var där. Missade man något?
-
Tjena!
Vi körde i kärringviken, jag och Donpedro var där, han fick en riktigt fin dag med 6,5 men kunde kört mindre.
Stenstranden såg fin ut, kunde ha blåst lite mer och rak onshore e lite jobbigt
Min dag blev inte bra segelmässigt, började med en gigantisk spricka i 6,5 seglet under riggning och seglet blev inte bra efter det. Strax efter lunch gick det upp så jag filmade/fotade och körde lite på donpedros grejer. 6,5an ligger just nu i containen utanför mitt hus.Nån som säljer ett 6,5?
Men, alltid skönt o få komma ut lite, sitter här o känner hur det bränner i ansiktet efter 1 dag ute i solen o trött som få är man, ska bli gott o sovaKommer upp bilder senare kanske!
-
Ja, man skall inte klaga. Det var riktigt fint väder och vinden bjöd till mot slutet, hade riktigt bra tryck i 6,5 borde riggat om till mindre men var för slö. Duck gippen var väldigt nära ett flertal gånger och fick till ett hopp som gjorde att man blev höjdrädd.
Förresten var det första gången med Cold Wathr mittsen, vilka mirakelhanskar alltså. Hur jävla grymma som helst. Var fjärde gången i år man va ute och körde men det här är dagen man kommer minnas längst eftersom man slapp tappa känsel och man kunde vara ute på vattnet länge utan att bli kall och trött!
Logga in för att svara.