Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö insidaSSV lördag -> utsida VNV söndag
-
Torö insidaSSV lördag -> utsida VNV söndag
dude svarade 17 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 21 Svar
-
Lite sent nu men jag hänger gärna på. Enda problemet är att jag skulle behöva låna en fena eller en bräda eftersom min antika vågis inte har fena längre.
-
okay Rasmus, bara du har du tät dräkt, huva, gärna en hjälm för att undvika att vatten sköljs in i huvan (har jag nog något som du kan få om du frågar mig i god tid före), okay dojjor och något som funkar lika bra som dakines cold water mittens så lär du vara okay. visst har jag fena att låna ut till dig också, det blir vanligtvis inget problem för dig att plana med din vågis på de prognoser jag brukar sticka ut på. Ge mig ditt nr så ringer jag nästa gång 🙂
-
Det ser ut att ha vart rätt bra idag även om insidan betyder lite mindre vågor, vindstyrkan verkar ha räckt till skapliga ramper och lite skön ridning på rullningarna som kommer in. Man blir ju inte direkt hårdspolad på insidan heller 😉
-
Jag har ingen hjälm och har aldrig haft nån men i övrigt skulle jag vilja säga att mina neoprenbitar funkar, jag testade dem (utom mina cwm, de fick ligga kvar i väskan) senast i januari, fast i lugnare förhållanden, 7,8 i nattmörkret på mälaren. Insidan antar jag är detsamma som “käringviken” och det är ju ett himla mysigt ställe, plus att jag inte riktigt känner att min segling duger för stenstranden än och speciellt inte på vintern. Min bästa session förra året var utan vidare käringviken 11/1 så jag vet att vintern kan vara bra. Sen är jag lite förkyld så jag kanske ska ta det lite lugnt de närmaste dagarna.
Mitt nummer är 0709 – 92 80 81
-
okay, jag hör med dig nästa gång det händer.
…det lär som sagt dröja ett par veckor -åtminstonne- för all segling i hela Sverige innan det blir surf igen. (ta en titt på windfinder om du är intresserad)
Logga in för att svara.