Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö levererade…
-
Ja vi var flera glada surfare som väntade på vinden som aldrig kom fast SMHI och dom andra faktiskt hade LOVAT det. Men bara en kvart efter ni stack så kom vinden med besked, först lite vacklande men sen låg den stadigt på 10-12m/s i säkert fyra timmar. Så man klarade den dagen från en bomkörning. Och idag så hade klubben KM och tänka sig det blev en kanon eftermiddag på Alnäs med SV 8-10m/s SOL. JiiiHa. Mer vind på väg…….
-
Kom ner i fredags vid 16.00 och seglade 4 timmar utan paus, förutom hastigt segelbyte från 5.9 till 5.3 Var för trött för att åka hem och sov över i bussen. Trodde det mest skulle bli svamp – och blåbärsplockning på lördagen med familjen men ack det drog igång lite och blev till slut fulldrag även denna dag om än inte så mycket vågor. Glömde helt bort släktmiddagen… Rätt slut nu, men det ska ju bli lite även söndag och framför allt MÅNDAG!
Vi ses där nere!
Jesper B
-
Måndag efter lunch!!!
Hoppas prognosen(SMHI) stämmer, då kan det ju bli 5,0 o kansek lite vågor. -
Hoppas ni som åkte ner idag söndag har en riktigt fin dag. Jag hoppar söndagen men ser till att få bort alla hinder för måndagen som jag tror kan bli riktigt elak!!!! Försök och ta er ner då om ni vill smaka på riktiga vågor! /Jesper B
-
Söndagen var helt OK tidigt, men det mojnade vid halvelva-elva tiden. Kanske blir kvällen bättre?
Hursomhelst helnöjd med att få plocka lite vågor på Torö, alltid lika kul!
Morgondagen ser ju fortfarande grym ut, dock…
Torö På!
-
Vinden kom senare idag. Fick rätt ok tryck i 5,7an men det var roligare då vågorna var perfekta och noll vind. Då kunde man droppa in på vågen med feta freestylen och roa sig. dr Masse droppar in på en liten våg.
-
Förra veckan och denna är mina två hårdast bokade veckor på hela hösten. I torsdags lyckades jag ändå med tricket att smita ifrån ett möte i Göteborg och få en dag i Lejet (Varberg) som var ungefär så bra som Lejet kan bli. Imorgon är jag oturligt nog också uppbokad på ett möte. Men, det råkar vara i Stockholm och det råkar vara 10-12, så efter det blir det Torö för mig.
Jag har seglat Torö en gång, i 5.5-vind med minivågor för kanske 12-13 år sedan. Imorgon hoppas jag på en bättre träff.
-
Så otroligt sjukt bra timing Ola. Tänk att äntligen få rippa Torö tillsammans (förra gången för dryga 10 år sedan räknas inte). Jag inser dessutom att min helrökta tisdag inte heller är så dum. Jag ska föreläsa hela förmiddagen på någon kursgård inte långt från Väddö…. Ska bralla tung nordväst tisdag eftermiddag; det blir således Torö hela måndagen och Salnö/Barnens ö dagen därpå.
Det känns som vindsurfsäsången kommit igång med buller och bång.
Vi ses på vattnet!
/Jesper B
-
Kul med västkust-seglare på Torö! Blir det bra förhållanden imorgon så kommer det finnas möjlighet att fota “årets film”. Vi behöver alla duktiga seglare på plats. Så se till att slita er från jobbet lite extra tidigt.
Min gissning är att det blir segelstorlekar kring 5,0 och hyffsat stora vågor. Jag tycker att prognoserna påminner starkt om en klassisk Torö-dag med mest vind på förmiddagen och bäst vinkel på eftermiddagen.
-
hoppas ni fick det riktigt bra idag! Ser fram emot bilder !
Logga in för att svara.