Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › TORÖ Lördag/Söndag
-
TORÖ Lördag/Söndag
Publicerad av gammel-ippa på 25 augusti, 2009 vid 14:57Kan man lita på detta 🙂
Lördag
Sydväst, 11-14 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 16 m/s
Söndag
Mellan sydväst och väst, 12-15 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 17 m/sMan får kolla läget tidigt lördag morgon
jesper_b svarade 15 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Man får aldrig basera en vindspaning på SMHIs usla femdygnsprogga på båtvädret. De visar ju högsta möjliga vind över hela Östersjön…
(jag gör allt i min makt för att dra ned förhoppningar, blidka vädergudar och ändå kanske med stor tur och mesta möjliga flyt få lite lättvindsvågsegling på söndag…)
-
Jag har lovat lillebror att dra ut på segling i båten så det blir nog kuling från fredag kväll till sent på Söndag kväll.
-
Rasmus_W;570111 wrote:Jag har lovat lillebror att dra ut på segling i båten så det blir nog kuling från fredag kväll till sent på Söndag kväll.
Ha-ha-ha!
Ja, även windguru lovar (än så länge!) schyssta förhållanden från fredag morgon till söndag kväll. Blir till att gå tidigare på fredag och köra i ett sträck hela helgen :cool2: Dock inte Torö för min del, det är lite för avancerat än så länge.
-
dr Masse;570071 wrote:Man får aldrig basera en vindspaning på SMHIs usla femdygnsprogga på båtvädret. De visar ju högsta möjliga vind över hela Östersjön…
(jag gör allt i min makt för att dra ned förhoppningar, blidka vädergudar och ändå kanske med stor tur och mesta möjliga flyt få lite lättvindsvågsegling på söndag…)
…ja man vet aldrig, snart är det helg och allt… 😀
-
Jag har bröllop bokat hela helgen så det kommer nog gå av överallt; Torö, G-land, bästcoast… /JB
-
Kul, men otur, men du kan ju alltid skilja dig på en å samma dag 😉
-
gammel wrote:Kul, men otur, men du kan ju alltid skilja dig på en å samma dag 😉
Tja, det är inte mitt bröllop. Men som sagt jag tror det kommer gå av överallt, även på bröllpsfesten! Jag kommer köra så det ryker – on the dance floor!
/JB
-
Jesper_B;570255 wrote:Tja, det är inte mitt bröllop. Men som sagt jag tror det kommer gå av överallt, även på bröllpsfesten! Jag kommer köra så det ryker – on the dance floor!
/JB
Bär hjälm 😉
-
Jag tycker snarare att det där med just Jesper på bröllop var högst oroväckande.
Stenstranden vaknar alltid till liv lite extra när en viss hjälmfarbror dyker upp…
De kan inte gifta sig på Ören, det har ju andra gjort, ah?
-
Jag ska också på fest(lördag) 40 års kalas med spel å sång. Självklart så kommer det att blåsa. Alla tecken tyder på det 🙂
-
om det där högtrycket i öst drar vidare är det fri fart 😀 hoppas!
-
Och jag ska på kickoff med jobbet, så ja, allt tyder på att det kommer blåsa!
-
Helgbestyr hit,
helbestyr dit.
Om prognosen håller,
måndag morgon
jag inte jobbar ett skit/JB
-
Jesper_B;570274 wrote:Helgbestyr hit,
helbestyr dit.
Om prognosen håller,
måndag morgon
Kalas!
-
Jesper_B;570274 wrote:Helgbestyr hit,
helbestyr dit.
Om prognosen håller,
måndag morgon
Det är lättare att hålla sig undan jobbet än familjen;).
Har du fått tillbaks demo SF 5.5an? Och finns HotRod 430 för test?
Logga in för att svara.