Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö lördag/söndag
-
Torö lördag/söndag
Publicerad av nachoman på 1 oktober, 2009 vid 07:34Ni som kan Torö, hur ser möjligheterna ut för bra surf i helgen? Blir det bra vågor på syd?
Grymt sugen på att sticka dit!tall-jonny svarade 15 år, 1 månad sedan 39 Medlemmar · 87 Svar -
87 Svar
-
På syd bygger det vågor riktigt bra och snabbt. Ge det ett par timmar så har man surfbara vågor. Stämmer prognosen kan seglingen på söndag bli riktigt kunglig! Ett skönt vrid på söndag och vi har en toröklassiker.
-
Tack, det låter som om man inte kommer att vara helt ensam där ute i helgen!
-
Jag blir galen, har storkalas för min ena dotter söndag em,……………… hm, hur kan man få till det här då?…
/JB
-
Jag lider med dig Jesper. Satt i liknande sits i söndags när det blåste satan överallt…
-
Ajajajdå, sitter oxo galet fast på söndag…hur trixa till det nu då?!?
Men faller prognosen för onsdag-torsdag nästa vecka in så kanske man ska “plussa” på söndag och boka in barnvakten redan nu. Vågar man chansa…
/André -
Kom igen nu! Såna häringa prognoser får man inte varje helg.
Örskär-Landsort
Lördag
Mellan sydväst och syd, 5-8 m/s ökande till 15-18 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 20 m/s
Söndag
Mellan sydväst och väst, 15-18 m/s avtagande. Dygnets högsta vindhastighet 20 m/s -
Nachoman;580049 wrote:Kom igen nu! Såna häringa prognoser får man inte varje helg.
Örskär-Landsort
Lördag
Mellan sydväst och syd, 5-8 m/s ökande till 15-18 m/s. Dygnets högsta vindhastighet 20 m/s
Söndag
Mellan sydväst och väst, 15-18 m/s avtagande. Dygnets högsta vindhastighet 20 m/sJeppe, jag behöver en ny 370-mast…
-
Håll käften allihopa!!!! Jag kan ju för fan inte på söndag. Försöker ni ta livet av mig eller?
-
Hinner jag bara bli kvitt monsterförkylningen så ser ju söndagen lovande ut!
/Jocke -
…so count me in på Torö…
Inget att tveka på. Börjar ladda redan nu. Håll tummarna.
Björn
-
Ser ju ut att kunna bli ett gäng där! Fan vad kul! Hmmmm… behöver mindre segel! Då blir det ju samtidigt en mast till och ännu en bom till! Och jag som hade tänkt att ha begränsat med utrustning.
Köpes omgående: ca 4,5 segel, 400/370 mast, samt kortare bom. -
Känns som man inte kommer vara ensam på söndag, nu är det bara att ladda
Logga in för att svara.