Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö måndag
-
Torö måndag
Publicerad av dr-masse på 30 oktober, 2009 vid 12:35Ja, vad fasen. Kanske var det gnället som lockade fram vinden… :smirk:
Men – ser ju ut att kunna bli SO på måndag.
Får man, om vindgudarna vill, sällskap på Stenstranden? Kallt värre lär det bli, men chansen att få en kanske sista sväng för i år, på SO dessutom!, måste man ju bara plocka.
robin svarade 15 år sedan 8 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Ja du, det är ju rätt långt fram men vinkeln ser ju mycket bättre ut på onsdag men dubbelt så kallt hehe.
Hela +6 på mån men typ bara +3 på onsd.
Hade tänkt åka till Gotland men sket i det pga kylan.
Kan nog bli ett par halvdagar på Torö mån,ons om proggen står sej.
Per -
Javisst satsar jag för att komma dit om jag nu får lite sällskap! Ska bli kull att återse er surfare och vindsurfa igen, känns som det var ett år sen senast.
Niklas -
Vad tror ni blir det så pass med vind på måndag att kärringviken kan funka,
Stenstrand ser ut att bli hyffsat rakt på……. -
vinden lär väl räcka gott och vågprognosen ser bra ut för eftermiddagen. Frågan är dock vad blir det för vinkel på stenstranden resp kärringviken?:confused2:
-
Dala Lama;586088 wrote:Vad tror ni blir det så pass med vind på måndag att kärringviken kan funka,
Stenstrand ser ut att bli hyffsat rakt på…….Enligt finska vågprognosen ska måndagen bjuda på rätt stora vågor, så det blir nog skoj på insidan också om det är rak onshore på stenstranden.
-
Blir det inte rak onshore på stenstranden imorgon om det ska blåsa SSO? Funkar Kärringviken då? Blir det inte cross-off?
-
Robin;586150 wrote:Enligt finska vågprognosen ska måndagen bjuda på rätt stora vågor, så det blir nog skoj på insidan också om det är rak onshore på stenstranden.
När drar du ner?
Jag måste jobba mellan 06-09.30 på Lidingö sen behöver jag va tillbaka i stan före 16.
På vattnet mellan 11 och 14 typ för min del.
Och Dude, Doktorn och Mås ?
Per -
Måndag förmiddag
Syd, 13-16 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 0%
Måndag eftermiddag
Syd, 12-15 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 0%0% sannolikhet för 10+m/s, äh det e kört…..
-
Om jag åker till Torö, bestämmer mig imorgon bitti, så är jag nog där runt 09:00. Jag planerar nog att köra kärringviken då det känns lite för mycket onshore att köra stenstranden. Sedan att det kan bli svinkallt att bli spolad på stenstranden är nog ett bidragande faktum……
-
Siktar på segling mellan 10.30 och 15.00, typ.
Stenstrand eller kärring beror på vinkel, våghöjd och vindstyrka.
Kärringviken och plocka några godingar på udden känns nog mest troligt just nu.
-
Jag är där 09:30 och kör Kärringviken…….varför ska det vara som helv…kallt?!
-
Jag, Dude och Dala Lama siktar på 11-tiden. Om det är platt på blir det insidan.
-
…eller snarare, jag har ingen aning på den här vindriktningen! Men kul ska det bli:santa:
-
Hur var det idag? Hade absolut ingen möjlighet att komma idag…..körde ett tidigt morgonpass hemma i Nyköping. Bra drag i 4.1 och lillvågis, dock väldigt byigt och SVINKALLT om händerna…..även med handskar. Känns som östkustsäsongen går mot sitt slut för i år.
Logga in för att svara.