Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö måndag
-
Goose;586419 wrote:Hur var det idag? Hade absolut ingen möjlighet att komma idag…..körde en tidigt morgonpass hemma i Nyköping. Bra drag i 4.1 och lillvågis, dock väldigt byigt och SVINKALLT om händerna…..även med handskar. Känns som östkustsäsongen går mot sitt slut för i år.
Temperaturen idag upplevde jag som mycket behaglig, dock var inte detta på Torö utan i Brevik. Men just händerna är väl det problem som många stöter på såhär års. Sök lite, finns en del skrivet om detta 🙂
-
Frös absolut ingenting (men har en ny och j-igt varm vinterdräkt som jag är grymt nöjd med).
Det var riktigt kul idag! Vi blev några som körde, och “hittade” en liksom spegelvänd kärringvik på andra sidan, skoj som tusan var det.
Fina vågor på udden, men vågade inte gå ut ensam där.
-
Torö var jättekul! Insidan visade sin bästa sida, och inte ett dugg frös jag.
Hade våtsockor och skor, 5/3-dräkt med NP huva Pro som går ner under halsen och tätar nacken (går inte att jämföra med min gamla huvväst, mycket tätare) och ett par nya och helt täta dakine CWM. CWM har blivit bättre, de gamla läckte som såll redan som nya, det gör de inte längre.
-
Kul var det! Syd med lite ost, dvs, hoppa höger bak och rida västerut – fina, stora, branta vågor utanför stenstranden som stängde dock lite här och var… Freddan och jag på kite 7.0 och 6.5 och en vindsurfare på 5,3… mycket plats :laugh: – inget problem med kylan överhuvudtaget (kanske var ingen kyla än…), var dock bra påklädd.
Ingo
-
Robin;586445 wrote:CWM har blivit bättre, de gamla läckte som såll redan som nya, det gör de inte längre.
Edit: Jag tittade närmare på dem. Sömmarna är fortfarande genomgående så de läcker nog trots allt. Troligen simmade jag helt enkelt inte så mycket i måndags.
Logga in för att svara.