• pete

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 14:19

    Värmde upp med några repor i K-viken vid 10:30 med lagom tryck i 4.7 enligt din goda rekommendation och hade för avsikt att höjda ut på stenstranden. Väl på väg la sig vinden lite tyckte jag så jag tappade planing och lyckades inte guppa utanför bryten på udden utan spolades snällt upp på 30-miljonerstomten. Efter ytterligare några repor i K-viken med avtagande planing kände jag mig rätt nöjd, kunde nog kört med typ 6.0 men iddes inte rigga om.

    Nu, tebaks på kontoret med det där underbara, svagt gummidoftande svidet i handflatorna (låter perverst, jag vet)!

    Summa summarum: en kraftfull injektion av livsglädje! MER!!

  • jesper_b

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 14:58

    Idag var det riktigt fint på Torö om än lite stökigare och betydligt sämre vinkel. Däremot bra size, sol och myspysig 4.7 fram till lunch. Gick väl ok att rida både frontside och hoppa runt lite. Kul som fasen – stoket är på topp – keep it up all you rippers – vilken djädrans höst vi har!!!!!!!

    /JB

  • koa

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 15:30

    Fint var det, här kommer en bild på Jesper i en cutback;

  • fjant

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 17:38

    @Koa 510492 wrote:

    Fint var det, här kommer en bild på Jesper i en cutback;

    Trevlig bild! Släng upp några fler!

    Hoppas vi får en fin helg, lördag luktar ståpäls just nu!!!

    /Fjant

  • poopzilla

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 18:54

    Det har varit en svår dag att knalla runt med knodden så här när solen har förärat oss med sin närvaro och man för femtielfte gången kollar fyren på Landsort och det ligger på stadiga 13 m/s. Skulle gett en hel del för en barnvakt. Det enda som gjort att man klarat dagen är att helgprognosen fortfarande ser finfin ut.

    Fin bild där Calle, upp med fler om det finns.

    Thomas

  • irieman

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 18:57

    Nå’n som ska ner på fredag morgon? Jag funderar på det + helgen förstås, hoppas komma loss bägge dagarna.

  • schnitzler

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 19:11

    jag och markan på konfen kanske dra till antingen kärringviken eller stenstranden, beroende på hur stora vågorna är, eller så drar vi till dalarö..

  • poppo

    Medlem
    22 oktober, 2008 vid 19:24

    Tröst för er som inte kom ned: Jag och Marcus anlände vid lunch och det var för sent. Körde fram till 15 ungefär och det var för lite vind för 5,3 (för mig) / 6,0 (marcus) och 85-90-liters brädor. Fina vågor, men ingen vind där inne och rätt kass vinkel – säkert 90 graders skillnad mot supersöndagen…

    Grattis till er som fick förmiddagen!

  • goran-r

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 07:06

    Någon som vet hur det ser ut med vind idag på Torö/Stenstranden ?
    Är det någon idee att packa ner kamerorna och göra ett besök ?

    /Göran R

  • dude

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 08:22
    Göran R;510652 wrote:
    Någon som vet hur det ser ut med vind idag på Torö/Stenstranden ?
    Är det någon idee att packa ner kamerorna och göra ett besök ?

    /Göran R

    idag är det nog med tunnt för vågseglare.

  • vindsokaren

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 19:19

    Schnitzler-ja o Mattias drar till Fituna imorgon Fre hänger du me?

  • schnitzler

    Medlem
    23 oktober, 2008 vid 21:07
    vindsökaren;510895 wrote:
    Schnitzler-ja o Mattias drar till Fituna imorgon Fre hänger du me?

    jag och alex snackade lite om dalarö men om ni drar till fituna så är vi nog på. om inte ni vill dra till dalarö? jag tror alex har snackat med matthias, om inte, hör vi av oss imorn!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.