-
Torö och jag
Tja just som jag hade bestämt mig för att strunta i Torö denna eftermiddag tittade solen fram en stund hemma i Nacka. Varmt, blåsigt, sol… och kanske bra vinkel. Vad i hela världen fick mig att tveka. På vattnet strax efter 15, uppe mellan 16 och 16.30. Vågorna var rejält settiga, inte maxstora och elaka men tillräckligt fett för att man fick skärpa sig på väg ut. Ingen annan på plats! Dvs det var lite surfare på första och enligt en flanör hade det varit lite kitare tidigare, liksom vindsurfare på insidan. Men jag hade varenda loggoset för mig själv -obegripligt??
Vinkeln var inte 100% sidvind men mycket mer sidvind än typ 45 grader cross on. Självklar frontside och klart över halv mast i setten, kanske logo om man mätte på peaken. Jag hade en riktigt intim session med Torö. Vi två på tu man hand. Nej föresten Kalle väder stod på stranden och njöt med sin dotter på axlarna.
Varmt var det också. 5mm med bra passform vindsurfdräkt var svettigt, tunnaste huvan och inga vantar. Vilken djädra tur jag drog ner. Otroligt nöjd.
Grädden på moset. Efter sisådär 7, 8 vågor ökade vinden från precis på håret planing med 5.6 och just då efter insidejippen öppnade sig en fin yta utan vitvatten på väg in, och, nästan som en dröm hålade en vägg ut sig till en sån där drömbakåtramp… Jag bara visste att nu kommer jag gå upp, hänga, falla och sätta en bakåt. Sket i alla tekniktips i hela världen och njöt runt den.
Nu får vi be till allt som tänkas kan och hoppas det är lite leftovers vid 6.45 i morrn bitti.
Ses!
JB
Logga in för att svara.