Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö och jag, take 2

• Torö och jag, take 2

Publicerad av jesper-b på 9 november, 2010 vid 20:52

I 25 år har jag pendlat ganska flitigt till Torö. Ibland episkt, ofta kasst, ibland ingenting (ja alltid fantastiskt natur) och oftast otroligt kul.

Idag var den bästa dagen någonsin för surf. 30 meter per sekund 65 grader i morse gjorde förhållanden som jag aldrig sett maken till någonsin tidigare i Sverige. Gissar att det finns svenska spots som kan vara bättre (öarna, skåne), men eftermiddagens Torö är nog rätt svårslaget. Som mest 5 pers i vattnet. Under en lång stund hade jag bara sällskap av en till surfare.

Jag känner otroligt stor tacksamhet till Thomas Holmerts “brandmanTomas” som ringde mig strax efter lunch. Han har skadat knät och är sjukskriven, men kunde inte låte bli att åka och kolla. Han ringde mig och berättade – Världens största tack!!!!!!!

Det här var dagen då någon med fetingkamera skulle sitta och fota barrels, men det fanns bara en handfull mobilkameror på plats och ingen enda vills spilla tid på att fota. Rätt coolt tycker jag. Vill man se lite mobiltelefonfoton från förmiddagen (det växte hela tiden):

http://surfsverige.com/index.php/forum/2-surfforum/90747-toroe-idag-911

/JB

jesper-b svarade 13 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola-h

Medlem
    9 november, 2010 vid 21:33

Shit va snyggt!

• mag

Medlem
    9 november, 2010 vid 21:55

Men Jesper!? Jag som trodde du hade koll på ditt Torö och visste när det går av.

Ohhh va vackert och tur att du har goa polare me koll!

/Magnus

• robin

Medlem
    10 november, 2010 vid 15:13

Kul! Jag fick just en andrahandsrapport av Dala Lama som också hade pratat med Thomas, verkar ha varit sjukt bra vågor! Och av bilderna att döma var det verkligen ingen underdrift, fantastiskt vackra vågor!!

• dr-masse

Medlem
    10 november, 2010 vid 15:21

Enormt läckra vågor. Torö är en vågmagnet och som bäst på ostliga vindar. Fick en fläkt av det där i november förra året, sagolikt var även det. Grattis!

Det var ej vindsurfbart, eller?

• marden

Medlem
    23 november, 2010 vid 15:02

Samma idag eller ?

• jesper-b

Medlem
    23 november, 2010 vid 15:13

Tror det är 10 grader för mycket nord och/eller 10m/s för lite, men jag kan ha fel. Tyvärr ej möjlighet att komma loss och kolla/prova. Nästa tisdag är väl hett stalltips… Annars är det nog G-land som gäller för surf, dessutom 5 grader varmare i luften. /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö och jag, take 2

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.