-
Torö och jag, take 2
I 25 år har jag pendlat ganska flitigt till Torö. Ibland episkt, ofta kasst, ibland ingenting (ja alltid fantastiskt natur) och oftast otroligt kul.
Idag var den bästa dagen någonsin för surf. 30 meter per sekund 65 grader i morse gjorde förhållanden som jag aldrig sett maken till någonsin tidigare i Sverige. Gissar att det finns svenska spots som kan vara bättre (öarna, skåne), men eftermiddagens Torö är nog rätt svårslaget. Som mest 5 pers i vattnet. Under en lång stund hade jag bara sällskap av en till surfare.
Jag känner otroligt stor tacksamhet till Thomas Holmerts “brandmanTomas” som ringde mig strax efter lunch. Han har skadat knät och är sjukskriven, men kunde inte låte bli att åka och kolla. Han ringde mig och berättade – Världens största tack!!!!!!!
Det här var dagen då någon med fetingkamera skulle sitta och fota barrels, men det fanns bara en handfull mobilkameror på plats och ingen enda vills spilla tid på att fota. Rätt coolt tycker jag. Vill man se lite mobiltelefonfoton från förmiddagen (det växte hela tiden):
http://surfsverige.com/index.php/forum/2-surfforum/90747-toroe-idag-911
/JB
Logga in för att svara.