Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö onsdag?

• steffo

Medlem
    13 september, 2005 vid 14:31

Jag skulle nog säga 10-14

1. Landsort-Häradsskär:
    Tisdag kväll: Sydväst, 7-11 m/s. God sikt.
    Sannolikhet 10 m/s*: 40%
    Natten till Onsdag: Sydväst, 9-13 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%
    Onsdag förmiddag: Sydväst, 11-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar.
    Sannolikhet 10 m/s*: 99%
    Onsdag eftermiddag: Sydväst, 10-14 m/s. God sikt.
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%

• ubbe

Medlem
    13 september, 2005 vid 14:34

Sandhamn – Landsort
    Risk för medelvind över 10 m/s: 95%
    Risk för medelvind över 14 m/s: 95%

Tisdag kväll: S-SV 8 till 11 m/s. God sikt.
    Tisdag natt: SV 9 till 12 m/s. God sikt.
    Onsdag förmiddag: SV 14 till 17 m/s. God sikt.
    Onsdag eftermiddag: SV 17 till 21 m/s. Regnskurar. Mest god sikt

Foreca har som vanligt mest vind!!

Honken

• fjant

Medlem
    13 september, 2005 vid 15:04

Vet inte om du kanske kollat den “gamla” (innan 13) prognosen. Den senaste uppdateringen säger;

ons fm. sv 13-17. skurar.
    ons em. sv 15-19 avtagande.

Sen kommer det väl troligtvis bli nånstans mellan 10 och 14 innen vid standen om det e så du menar.

I vilket fall som helst kommer det BLÅÅSA!!!!!

/Fjant

• fjant

Medlem
    13 september, 2005 vid 15:05

laugh.gif

Heja foreca!

laugh.gif

/Fjant

• culing

Medlem
    13 september, 2005 vid 15:23

Kukonshore!!! Jag drar till Grönhögen istället!
    Ni kan väl ha det så kul i kärringviken, för på stenstranden blir det väl bara skit!
    Mr Pessimistus.

• philippos

Medlem
    13 september, 2005 vid 15:39

Äää… vad är det där för en stil. Vill man ha sideshore så kunde man åka till Gislövshammar i helgen. Satan va bra det var! Förresten så tror jag inte att det kommer bli så tokig vinkel. Bättre än sist iaf.

• surferic

Medlem
    13 september, 2005 vid 15:59

Fanken va grinig du är Gunther! Håller med Philippos, Gislöv var bra, vinkel kan nog bli helt ok på Torö mot kvällen.

Annars är det bara att hoppas på sydlig vind och riktigt stora vågor så att dom orkar in i Kärringviken. Bland de roligaste jag upplevt på Torö var en kväll för 2 år sedan när det var sydvind och vågor på drygt metern i Kärringviken.

C U there!

• larry

Medlem
    13 september, 2005 vid 16:06

Svar till:

Vet inte om du kanske kollat den “gamla” (innan 13) prognosen. Den senaste uppdateringen säger;

ons fm. sv 13-17. skurar.
    ons em. sv 15-19 avtagande.

Sen kommer det väl troligtvis bli nånstans mellan 10 och 14 innen vid standen om det e så du menar.

I vilket fall som helst kommer det BLÅÅSA!!!!!

/Fjant

[/ QUOTE ]

Vad Konfmaster menar är att prognosen för kustsräckan Landsort-Häradsskär brukar stämma bättre för Torö än kuststräckan Sandhamn-Landsort.

Grönhögen som Culing siktar in sig på är nog inte helt fel, men inte realistiskt för min del. Torö får det bli….

Vi ses.

//L

• gurra1978

Medlem
    13 september, 2005 vid 16:40

Torö kommer bli brutalt och bra. Eftermiddagen och kvällen blir nog magisk smirk.gif

• rasmus_w

Medlem
    13 september, 2005 vid 16:57

Jag funderar på att åka ut till Torö i kväll och vakna till vågornas brus. Är det en bra idé? Vad behöver jag veta? Kan man slå upp tält nånstans om bilen visar sig obekväm att sova i?

Vad behöver jag för prylar? Finns det risk att jag behöver större segel än 5.7 eller större bräda än satans jävla apliten gammal custom?

Är stenarna den där snäckbevuxna sorten man blir filéad på eller bara… hårda?

Komer det vara fler bilsovare därute?

• jonasp

Medlem
    13 september, 2005 vid 18:12

sov i bilen! jag sover bättre i bilen än i tält, bodde en vecka i bilen på öland i år och 5 dagar förra, i en peugot 406 dvs en kombi ungefär som en v70.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 september, 2005 vid 19:05

Hade jag inte haft dåliga hjullager på dodgen så hade jag gjort dig sällskap.. Fan att inte delarna kom så jag hann byta..

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö onsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.