Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö Onsdag??!

• jesper_b

Medlem
    4 november, 2009 vid 17:10

Jag kanske åker ner, bestämmer mig i morrn bitti. /JB

• marangen

Medlem
    4 november, 2009 vid 19:21

Jag kanske också jojnar./Martin

• pipe69

Medlem
    4 november, 2009 vid 20:01

Ensam kitare idag mellan kl. 13 och 14.30… lite regn, lite snö… obetydande vågor på dryga 1,5 m som max (Landsort verkar blockera swellen…), mindre vind (körde 10:an) och mera ostligt än i måndags då det var feta vågor och 7:an. Besvikelse när jag kom fram men känslan av en skön session när jag gick i land.

Inte “riktigt” kalt idag heller, frös ingenting men var bra påklädd med 0,5mm shorty, 3/5:a våtdräkt, skor, huvväst, CWM’s, flytväst och hjälm…

Hoppas ni får det kul imorgon.

Ingo

• dr-masse

Medlem
    4 november, 2009 vid 20:16

Fasen, Ingo, körde du ensam därute… strongt. Håll ordning på dig, ah!

Ja, vi får väl se hur det är där imorgon. Fast inte säger jag nej till gubbvågor och bra vinkel från SO inte… nåja, Landsort “tar” nog en del ju mer ost det blir…

• dala-lama

Medlem
    5 november, 2009 vid 06:31

Jag drar ner om ca 45min.
    Ses där!
    Per

• pipe69

Medlem
    5 november, 2009 vid 13:14

Shit vilket väder… hur var det??

Ingo

• dr-masse

Medlem
    5 november, 2009 vid 16:17

Ja, Torö på OSO har ju blivit något av en skröna. En legend. Det händer var tionde år.

Hände det idag?

Till stor del – japp!!

När jag packade bilen i morse var en återkommande tanke “nu har vansinnet verkligen kommit över mig, det snöar ju… måste se över min egenmedicinering…”. Det låg snö på marken vid Dalarö-avfarten. 0.5 grader ute. Snöslask. Men det skulle ju bli varmare och sluta regna…

Hade vågorna varit mer regelbundna hade “episkt” legat nära, men nu var det “bara” väldigt, väldigt bra. Perfekt vinkel, snudd på side-off på udden, mest gubbvågor men minsann om det inte rasade in en och annan tre-meters då och då. Timmarna mellan 11 och 13 var topp-tre på Torö för mig, i stort sett inget regn, perfekt 5.0-4.7, grym vinkel och fina, fina vågor.

Vilket avslut! Åsså säger de att det [ame=”http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=70066″] inte lönar sig att klaga[/ame]! Va, va? 😀

För att förstärka myten lägger jag upp det förmodligen skakigaste och allra, allra sämst filmade klippet i konfens historia. Jag hade kunnat filma det perfekt. Jag hade kunnat köra 6 minuter. Jag hade kunnat haft en riktigt filmkamera. Jag hade kunnat haft tålamod. Men vem vill sabba en legend…

http://www.surfzone.se/forum/vbtube_show.php?do=tube&tubeid=99#watch

Tre man var vi som plockade denna dag. Och den kommer att bli bättre och bättre och bättre över tiden…

Det är bara att erkänna. Jag är en Toröromantiker!

• dr-masse

Medlem
    5 november, 2009 vid 16:44

Dala Lama kommenterar dagens åkning…

• koa

Medlem
    5 november, 2009 vid 17:12

Grymt, det var snöblandat regn i Estockholmo hela dagen!…
    Reespekt 😀

• trimmarn

Medlem
    5 november, 2009 vid 17:39

De e ju underbart. Fan vad klen jag är. Jag blev inte ens sugen när jag tittade ut. Men det där såg ju kul ut.
    peder

• goose

Medlem
    5 november, 2009 vid 17:44

fasen Masse, har du inte ett jobb att sköta….?

• robin

Medlem
    5 november, 2009 vid 18:09

Jag hörde av Per att det var helt sjukt bra med fyra svängar per våg och en kanal att ta sig ut i. Och jag som i morse kände mig nöjd med att jag inte kunde åka med när jag såg vädret:-)

Har du fler bilder?

• dr-masse

Medlem
    5 november, 2009 vid 18:14
    Goose;587001 wrote:
    fasen Masse, har du inte ett jobb att sköta….?

Tidiga morgnar, kvällar och nätter… 😉

• dr-masse

Medlem
    5 november, 2009 vid 18:15
    Robin;587007 wrote:
    Har du fler bilder?

Det är ett personligt rekord att jag överhuvudtaget lagt upp bilder, så – nej. Och legender fastnar dåligt på bild, dessutom. 😀

• svenne

Medlem
    5 november, 2009 vid 20:17
    dr Masse;586992 wrote:
    Dala Lama kommenterar dagens åkning…

Dala Lama, röker du ofta på? 😀

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö Onsdag??!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.