Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö Onsdag??!
-
Jaaaaaaaaaaa!
Vilken härlig dag vi fick som betalning för att vi tog oss ner till Torö trots att vädret inte direkt såg ut att spela med.
Kl 11 sopade jag snön av seglet efter att hjälpt Masse fixa punkan på bilen.
Ut med 5.0 o 78L först lite för lite vind sen helt perfekt.
Klockren side och vågridningen funkade skitbra, typ men efter ett tag ökade vinden rejält och flytet i vågridningen som bortblåst, kastfall och flyg över brädan vid vattenstart.
Borde riggat om till 4.5 eller nåt men ni vet hur det är när man har en tid att passa.
Nåväl vinden droppade något och efter att dragit seglet till max så började seglingen funka, sen när vi började köra längst upp på udden så säjer jag bara Halleluja!!!!!!!!!
Bästa vågorna jag fått på Torö någonsin.
Man kunde lägga tre ja tom fyra svängar och sen när man gippade utanför udden så var där ingen våg att möta utan verkligen slätt som en kanal på väg ut, bara att dra ut och leta nya vågor:laugh:
Visst seten kunde varit mer frekventa men jäklar vilken dag vi fick……
Och jo visst, jag hade både film och vanlig kamera med mej men vem tänker på sånt när det är såna förhållanden och i detta väder
Hoppas verkligen att det blir fler dar på Torö i år!
Per -
Svenne;587031 wrote:Dala Lama, röker du ofta på? 😀
Kändes nästa som jag gjorde det idag;)
-
dr Masse;587009 wrote:Och legender fastnar dåligt på bild, dessutom. 😀
Hehe, instämmer!!!
Grattis till den fina dagen, själv backade jag ur när jag såg väderprognosen… Kallt!!! Men, som vanligt, d e bara å ta sig i kragen!!!
/Fjant
-
De där sektionerna just utanför stenen är ju det bästa man kan ha, man kan ligga på skuldran ovanför sektionen, ta sats, få upp grymme fart och ladda! Arials blir busenkla. Synen som möter en efter jippen på insidan är ju minst lika fin. Man står där inne i lite lättare vind och ser de perfekta skuldrorna med genomskinliga lätt grön-blå face bryta och flacka ut ut mot djupare vatten. Bara tuffa ut till nästa omgång vågor. Sjukt bra och löjligt kul.
Nar var jag egentligen med om det här då? 5, 10 eller 15 år sedan?
Igår mekade jag bil istället, man undrar ju varför?
/JB
-
Kanske för att bilen är 5 + 10 + 15 år gammal… eller hur… 😉
-
Jag skulle lätt hängt med om det inte vart för att för många “parametrar” spelade åt fel håll denna torsdag. Underbart att se och få rapport av er som var där 🙂 Hoppas vi se nästa gång.
Niklas
-
Kul att ni fick en bra dag!
Själv har jag bara varit med om en dag på Torö med ostlig vind och den var för ganska precis fem år sen. Så här såg det ut då: http://junkshop.nu/kulingvarning/filip/other/040825_Stenstranden.mov
Filip
-
Riktig knäskvätt dag på philippos film, lovar det ser annorlunda ut när det trycker på lite.
Hur som helst, efter att ha missat 4 dagar å raken med fin surf på Torö (inklusive ostdagens vindsurf) drog jag ner en timma idag. Vågorna skulle peaka på ca 1,5 meter vid 11-12. Såg riktigt platt ut på första men på andra ut mot udden rullade det in riktigt fina små rackare. Trodde det skulla vara kallt och klädde mig ordentligt med sprillans gummi. Tog SUPen både pga små vågor och att att är mycket varmare jämför med vanlig surf. Vi var väl knappt tio på udden och hade kalas. Dessutom MYCKET varmare i vattnet än för ett par veckor sedan. Det blåste väl max 5m/s men jag var tvungen att båda ta av huvan och dra upp lite i blixlåset i nacken för att inte svettas ihjäl – riktigt skönt att trilla i och helt fantastiskt att det kunde vara så relativt rent i rak on-shore. Nej för satan, varken surf eller vindsurfsäsongen på Torö är över än!
/JB
-
Ja, nu jäklar. Om två veckor när jobbet lättar lite så börjar min SUPsässong! :santa:
Logga in för att svara.