Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torö Söndag

• Torö Söndag

Publicerad av anonym-anvandare på 27 juli, 2001 vid 11:13

Ja då var det dags!!En vecka på västkusten och två veckor i Grekland. I Grekland lär det vad i alla fall blåsa!!

Däremot för er Sthlm´s kitare så kan Torö bli bra på Söndag. Sydliga vindar runt 8 verkar det bli. Så för all nybörjare lämpar sig udden på Torö utmärkt. Starta på udden och driv in i viken när det börjar skita sig!!

Så jag hoppas verkligen att ni får en bra dag på Torö och framför allt vore det skoj om fler kitare i Sthlm hittade hit. Ju fler ju roligare brukar det heta!!Sen så kan Torö bli riktigt bra framåt hösten om det kommer in sydliga höststormar. Våghöjden kan bli riktigt bra!!Så passa på att lära känna Torö inna hösten kommer!

Ha en bra Söndag

Fredrik

malmsten svarade 23 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • malmsten

Medlem
    27 juli, 2001 vid 22:45

Både söndag och början på nästa vecka ser lovande ut på torö. Har fortfarande inte fått svensk vind över 5-6 m/s sedan jag skaffade min kite, många timmar lättvind på land på gärdet, i knädjupt vatten vid näsaäng + några timmar på åland i OK 7-8 har det blivit, men nu ere faktiskt dax för lite tryck i vingen och att lära sig behärska halvvinds karvandet.

För övrigt letar jag bra spots i och runt stockholm att kitesurfa på, om någon har tips eller erfarenheter var man ska vara vid olika vindar så är jag tacksam för input.

Blåser det runt 8 på torö på söndag eller dagarna efter det så kommer jag vara där. Hoppas fler dyker upp med en kite i sådana fall.

/Jonas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Torö Söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.