Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag

• pressfotograf-se

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 06:34

Tar med kameran och åker för bi en vända och kollar läget…

• tim-eriksson

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:05

Torö levererade inte alls… Riggade ner vid 13 tiden efter lite halvdålig 5.4-5.8. Åkte hem till Alnäs och seglade 4.5 med bra tryck :)!….

• goran-r

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:27

Såg att det var många som stack till Stenstranden idag så jag hängde på med kameraväskan på ryggen.
    Det var ganska bra vågor och förhållnaden för foto runt 12 när jag kom. Som vanligt så är det dock ett lite elakt motljus på Stenstranden.

Här kommer lite bilder från dagen.

I2B3653.jpg

I2B3671.jpg

I2B3685.jpg

I2B3707.jpg

I2B3723.jpg

I2B3725.jpg

I2B3726.jpg

I2B3727.jpg

I2B3729.jpg

I2B3737.jpg

I2B3738.jpg

I2B3743.jpg

I2B3745.jpg

I2B3756.jpg

Om det är någon som inte skulle vilja vara med på bild så skicka ett mail eller PM så tar jag bort dig !

Hoppas även att det gick Ok för den kite-tjejen som blev draggad efter sin Kite när hon skulle gå över stranden.

MvH
    Göran R

• goran-r

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:29

…lite flera bilder från dagen.

I2B3786.jpg

I2B3828.jpg

I2B3829.jpg

I2B3842.jpg

I2B3864.jpg

I2B3871.jpg

MvH
    Göran R
    DeltaPhoto.se

• oscar

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:35
    Tim.Eriksson;567217 wrote:
    Torö levererade inte alls… Riggade ner vid 13 tiden efter lite halvdålig 5.4-5.8. Åkte hem till Alnäs och seglade 4.5 med bra tryck :)!….

Ser ju ut att ha varit lite småkul på bilderna….

• gur

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:49

torö var kanonkul med ok vågor och bra vinkel, körde 5,7 dock lite överriggat ibland på e.m
    fina bilder

• imported_borje

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 19:04

Jisses vilken kvalite på bilderna! Utrustning?

• tim-eriksson

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 19:15
    Oscar;567236 wrote:
    Ser ju ut att ha varit lite småkul på bilderna….

Jag är ingen man :shocked:… Seglade kärringviken (A)

• wigren

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 19:26

Vid 16 blev vinden mer jämn och började öka, vi slutade vid 1830 och var då överriggade med 5.0 inne i viken. Strålande kul 🙂

• goran-r

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 20:06
    Borje;567250 wrote:
    Jisses vilken kvalite på bilderna! Utrustning?

Hej,

Alla bilderna tagna med en Canon 1D MkIII med 300/2,8+1,4 converter.

/Göran R

• bosso

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 20:27
    Tim.Eriksson;567217 wrote:

Jaha, referensramarna är tydligen lite olika om vad som är bra och inte…
    Jag seglade fina vågor i sol och bra sida från tio till tre med bra skjuts i 5.5 och på slutet 4.7.
    Vet inte om jag missat nåt, men detta var väl en av dom bästa dagarna på torö hittills i år.
    Bra size på vågorna, och bra fart i dom också.
    Tack torö för en fantastisk dag.

Kul att man för ovanlighetens skull fastnade på bild. (orange ezzy)
    Förtjänar det inte normalt, men det där såg väl ok ut.
    Eloge till Göran! Skarpt! Kul att du tog dig tid att fota.

/Kalle

• irieman

Medlem
    16 augusti, 2009 vid 21:10

Riktigt bra bilder!

Torö levererade bra som vanligt, undrar hur många som var där idag? Har nog aldrig sett så många bilar där.

• tall-jonny

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 10:33

Igår var jag med om en dag då vindsurfing pendlade från att vara ett helvetestillstånd till att bli ett himmelrike. Jag och polarn kom inte ner förrän 18:30 på grund av barnkalas och andra roliga saker….(hur ofta blåser det pung i augusti på helgerna?)
    Vågorna såg riktigt fina ut och fin vinkel men vinden hade lagt sig betänkligt och alla på stranden var på väg hem 😡 klassiskt…

Men, vi satte oss ner och käkade och riggade för enligt prognosen såg det ju iallafall ut som om det skulle blåsa på natten mot måndag. Vinden hade väl ökat lite grann och var fortfarande för svag men när klockan slog 20:10 var vi tvingade att försöka och precis då kom vinden!:grin:

Hela sommaren har jag seglat Formula så man var väl lite rostig – trots allt lite skillnad på 11,3 kvm, 100 cm Starboard, 70 cm fena och sittsele mot 5,3 och lite vågbräda he he.
    Okej, inga monsterbottensvängar och cutbacks men känslan av att falla av på en stor våg som accelererar dig upp mot vågtoppen igen är ju så sjukt härlig. Vi var tokensamma och körde till det var beckmörkt och Landsorts ljuskägla spelade på havet. (lite scary skall erkännas)

Som så många tidigare har beskrivit; Torö kan vara så sjukt bra, på hur många andra ställen i Sverige kan man fånga en våg långt ut, trycka höjd och sen med mycket stor sannolikhet få en kraftfull och clean våg att rida på? Vid många andra ställen upplever iallafall jag att den stora vågen som man väl fångade där ute inte levererar utan planar ut.

Nu skall jag köpa stora vågprylar och börja åka på fler prognoser, var så säkra!

En annan nyhet som jag bara i förbifarten hörde var att någon myndighetsinstans har klubbat Torö som naturskyddsområde med allt vad det innebär med mer parkeringar och papperskorgar med mera – någon mer som vet mer? (kanske står i någon annan tråd)

Återigen – tack Torö!

• pipe69

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 10:40

Fantastiska bilder från gårdagen. Det hjälper till att minnas medan vi väntar på nästa storm.

Finns det bilder på oss som kitade utanför stenstranden skulle det vara jättekul att se dem här också ;-)… eller i inlägget på Kitenation, där det finns en liten film från gårdagen http://www.kitenation.se/kn/forum/index.php?topic=8134

Ingo (grön-vit Northkite och vågis)

• ola-h

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 10:42

Superkul på Torö igår, även om det för en utböling var rejält svårt att hitta rätt bland sektionerna. Lite slapp 5.5-segling till en början, men runt lunch drog det i med bra drag i 4.7 och vinkeln var bitvis rätt bra. Senare var vinden lite upp och ned, men jag hängde i med 4.7 och planade huvudsakligen runt rätt bra.

Det blev över 8 timmar segling effektiv tid för mig, och sista timmarna hade jag mer eller mindre konstant kramp. På väg upp fick jag till och med kramp under hakan när jag råkade gapa lite. Men det var det värt.

Kul med så många på vattnet även om det blev lite trång ibland. Men mer trång på parkering är på vattnet. Många seglade bra också. Jesper och Calle hade som vanligt koll, de två som seglar Witchcraft (har glömt namnen – ursäkta) fick ett par fina svängar. Men flest fina vågor som jag såg fick nog Poppo, som hade grym tajming och också hängde i länge.

Fredrik Hallander (på stranden med brutet nyckelben) lånade mina kamera och fotade lite, se http://gallery.me.com/ola.helenius#100023.

Några smackprov:

web.jpg

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Sida 3 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.