Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag

• pressfotograf-se

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 18:47
    dr Masse;568046 wrote:
    En sväng högst upp på vågen, toppsväng, som har såpass bra fart och tajming att man får luft, ett hopp, upp i luften och landar i samma våg igen. Görs på invägen under vågridning, svårt. Jag har inte gjort många, men uj, uj, vad det känns fint när det går. Är man duktigt, som några i söndags, kan man få bra höjd och mer stil påre hela.

vilken bild? nr? kan vara bra att veta vad man ska leta efter när man går igenom bilderna? Kanske har fler sådana…. har 3000 bilder från söndagen.

• koa

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 18:48

typ liknande den bild du la ut som preview/ teaser till oss,
    men även stora spray på toppen, skärande bottensvängar går vi loss på…
    3000 bilder! , det finns nog några gooodingar till… 😉

/ Calle N

🙂

• poppo

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:09

fantastiska bilder av pressfotografen!
    (som vanligt iofs – men man häpnar ju varje gång!)

ett galleri till om du har 3000 bilder, please…? 🙂

• challgren

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:12
    pressfotograf.se;568039 wrote:
    Ja, de som har lägre nivå kommer inte med på bild 😉

Ouch…den satt där den skulle 😉

• dr-masse

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:13
    pressfotograf.se;568048 wrote:
    vilken bild? nr? kan vara bra att veta vad man ska leta efter när man går igenom bilderna? Kanske har fler sådana…. har 3000 bilder från söndagen.

Ah, såklart – http://www.pressfotograf.se/bilder/surf/090816%20Torö/slides/6.html är ju en grymt, oerhört, fantastiskt fin bild på just en aerial!

• mag

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:17

Go Ola Go!
    /Magnus

• svennebanan

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 19:17
    Ola H.;564580 wrote:
    Nej jag skojade om det där med axlar och sån’t skit. Hemligheten är att man måste låta tungan peka dit man vill at brädan skall svänga.

Vanurå?

http://www.pressfotograf.se/bilder/surf/090816%20Tor%C3%B6/slides/31.html

• tiny

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:02
    Göran R;567591 wrote:
    “edit: en kitare planterade draken rätt i marken med full kraft precis vid övre staketet på land – enstaka meter från vilande surfare, fotografer, kvinnor och barn. kändes sådär.”

Syftar du på den tjejen som hade oturen att bli draggad efter sin kite och kraschade bland stenarna ?
    Hon “landade” bland stenarna framför mig med ett ordentligt sår och troligen bruten hand samt regält blåslagen efter att kiten hade fått luft. Hennes dag slutade nog på SöS. Någon som vet hur det gick för henne ?

MvH
    Göran R
    DeltaPhoto.se

Hej Göran!
    Tack det är bra med mig och handen. Hade tur och inga frakturer utan bara REJÄLT svullen och blå. Men det blev några timmar på Sös.
    Tack till dig och Micke och Albin som hjälpte mig, trots att det blev så fel.

Till er som undrar vad som hände så försökte jag få hjälp med att landa kajten på stenstranden pga jag var överiggad, men fick inte kontakt med de kajtare som stod på stranden. Istället kom 2 andra hjälpsamma killar fram och när jag ber om hjälp att bli fasthållen i selen, tar en av okunskap tag i bomen. Det är något man absolut aldrig får göra. Kajten svängde rakt in i vinden och jag släpades efter tills det tog stopp. Det är otroligt mkt kraft i våra drakar och vi som surfar har oftast god förmåga att hantera dem, men ibland händer saker som är utanför vår kontroll, det kan vara vinden, vågorna eller som i detta fall ett missförstånd som var menat att hjälpa. Så jag hoppas att vi alla kan ha förståelse för att vi gör allt vi kan för att undvika att sådana olyckor sker och att vi alla hjälper varandra, men fråga gärna först om ni inte har hanterat en kajt förut.:smile:

Vänligen
    En mörbultad Tina

• ola-h

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:12

Grymt snygga bilder pressfotograf.se/Pontus&Jesper. Den där airialbilden är ju inte fel att den fastnade. Jag är inte direkt någon arialsnubbe, men jag fick sån grym träff i det avstampet. Landade visserligen bakom (men på rätt köl) men vad gör det när man ser detta “moment in time”. Och annars hade jag mer eller mindre landat uppe på land.

Och även jag ser gärna fler av de 3000. Ibland är t ex ögonblicket innan vågen bryter, när seglare fortfarande svänger på en ren våg, snygga. Tycker vi seglare, alltså.

svennebanan;568061 wrote:
    Vanurå?

Ola H. wrote:
    Nej jag skojade om det där med axlar och sån’t skit. Hemligheten är att man måste låta tungan peka dit man vill at brädan skall svänga.

http://www.pressfotograf.se/bilder/surf/090816%20Tor%C3%B6/slides/31.html

Ja, där sprack den teorin. Haha. Fast i ärlighetens namn har ju toppsvängen inte riktigt börjat än så tungan sitter kanske kvar på bottensvängssidan alltmedan jag ligger och planerar svängradien. På nästa bild i sekvensen bara måste tungan vara på andra sidan

• jesper_b

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:18
    Ola H.;568086 wrote:
    Grymt snygga bilder pressfotograf.se/Pontus&Jesper. Den där airialbilden är ju inte fel att den fastnade. Jag är inte direkt någon arialsnubbe, men jag fick sån grym träff i det avstampet. Landade visserligen bakom (men på rätt köl) men vad gör det när man ser detta “moment in time”. Och annars hade jag mer eller mindre landat uppe på land.

Och även jag ser gärna fler av de 3000. Ibland är t ex ögonblicket innan vågen bryter, när seglare fortfarande svänger på en ren våg, snygga. Tycker vi seglare, alltså.

Ja, där sprack den teorin. Haha. Fast i ärlighetens namn har ju toppsvängen inte riktigt börjat än så tungan sitter kanske kvar på bottensvängssidan alltmedan jag ligger och planerar svängradien. På nästa bild i sekvensen bara måste tungan vara på andra sidan

Jag har ju redan kommenterat tungteorin med att det finns betydligt viktigare och kraftigare kroppsdelar som ska sättas i svängning… Fast med tjockt gummi kräver det ju att man lägger ribban högt?!

• pressfotograf-se

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:23

Nu gör jag något jag inte brukar, men kan inte låta bli att förstöra era liv så ni slösar bort en massa tid 🙂 Men här kommer 2000 bilder….. helt ofixade och osorterade…

http://www.pressfotograf.se/bilder/090816/index.html

• ola-h

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:27

Det roliga med tungan är att min sedan många år framlidna morfar alltid “styrde med tungan” sådär. Han var sockerbagare och vida känd för sina marsipangrisar och andra figurer och när han knådade till där var tungan alltid med och “siktade”. Så det är nog genetiskt, det där.

• dr-masse

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:30

Wohooo, nu lär jag bli uppe till midnatt!

• m-c

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:37

Tack för det!
    Denna är helt oslagbar för oss som har nöjet att njuta av sann skadeglädje:grin:…
    (förutsatt att killen inte skadade sig på riktigt då såklart!)

http://www.pressfotograf.se/bilder/090816/slides/PA2_2411.html

/M

• goran-r

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 08:15

Hej,

Skönt att höra att det gick efter omständigheterna bra ! Det såg inget vidare ut när du kom “flygande”.
    Vi såg när du kom gående men trodde att det var lungt när du fick hjälp.
    Hoppas att du läker bra och tillbaka på Torö snart.

MvH
    Göran R

Tiny;568083 wrote:
    Hej Göran!
    Tack det är bra med mig och handen. Hade tur och inga frakturer utan bara REJÄLT svullen och blå. Men det blev några timmar på Sös.
    Tack till dig och Micke och Albin som hjälpte mig, trots att det blev så fel.

Till er som undrar vad som hände så försökte jag få hjälp med att landa kajten på stenstranden pga jag var överiggad, men fick inte kontakt med de kajtare som stod på stranden. Istället kom 2 andra hjälpsamma killar fram och när jag ber om hjälp att bli fasthållen i selen, tar en av okunskap tag i bomen. Det är något man absolut aldrig får göra. Kajten svängde rakt in i vinden och jag släpades efter tills det tog stopp. Det är otroligt mkt kraft i våra drakar och vi som surfar har oftast god förmåga att hantera dem, men ibland händer saker som är utanför vår kontroll, det kan vara vinden, vågorna eller som i detta fall ett missförstånd som var menat att hjälpa. Så jag hoppas att vi alla kan ha förståelse för att vi gör allt vi kan för att undvika att sådana olyckor sker och att vi alla hjälper varandra, men fråga gärna först om ni inte har hanterat en kajt förut.:smile:

Vänligen
    En mörbultad Tina

Sida 7 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Torö söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.