Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö till helgen!!!!???
-
Torö till helgen!!!!???
Publicerad av anonym-anvandare på 19 oktober, 2000 vid 18:10Någon som har spått nåt väder till helgen!
kanske kan bli nåt eller….. .
//Mr sugenanonym-anvandare svarade 24 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Sandhamn-Landsort
5 dygnsprognos, utfärdad 19 oktober 2000 kl 1
Lördag: Ett mäktigt högtryck täcker Ryssland. En front närmar sig västerifrån. Omkring syd, ökande till 6-10 m/s. Söndag: Fronten
passerar. Omslag från sydväst 10 – kuling 15 m/s till väst 7-12 m/s. Tidvis regn med måttlig sikt. Måndag-tisdag: Väst till sydväst
7-12 m/s.Ser skapligt ut på Söndag-tisdag i alla fall…….
Hoppas på Söndag…..
Krille -
Om den prognosen stämmer ska jag faan äta upp min mastfot!!
-
Jag är oxå skeptisk men jag hoppas få se dig äta upp mastfoten!!!!
-
Ser ut som vi får en bra med vind from söndag så mastfoten kan bli svårsmält…/förvantansfull men tveksam..
-
Nej men jag ska till Tallin i helgen. Om det blåser bra kanske det blir favorit i repris med estonia. Ska se om jag kan plocka tillbaka lite av de surfprylar som försvunnit på vm och vid andra tillfällen (kanske en och annan merca och BMW också).
Art Peak
-
Värt att tvinga sig upp till 7 och åka ner till torö???
skulle vara värt om jag fick se steffo äta upp mastfoten men jag är lite tveksam.
Prognoserna ser ut som om det skulle blåsa nu under natten men sedan avta….
Ser nästan bättre ut fram i veckan men prognoserna är ju lite lätt oklara.
sova ett par timmar men RING mig om det blir något!!!!!!!!!
skulle aldrig förlåta dig annars….. -
Det verkar inte som du haft tillgång till halo (theyr.com). Du borde veta att Norra Östersjön inte betyder Stockholms kuststräcka utan närmare bestämt betyder allt vatten mellan Stockholms skärgård och Finland/Baltikum.
Du triggade kanske på prognosen om 10-14 för Norra Östersjön, men på Stockholms kust var det aldrig frågan om någon kuling utan mer sannolika 5-7 m/s. Det var Norra Östersjön närmast Baltikum som hård vid gällde för.
Det är jäkla trist att SMHI inte har nån prognos som gäller kusten som de flesta ju kanske är intresserade av. För vem fan ger sig ut på en liten båttur till Estland?
En annan grej är att mina morföräldrar som har kåk på Torö säger att prognosen oftast stämmer bättre in med den för Mellersta Östersjön än för Norra Östersjön. Anledningen är väl att det betydligt mer är Mellersta Östersjöns vatten än Norra Östersjöns vatten som påverkar Torö, även fast Torö ligger i Norra Östersjöns sydöstligaste vatten.
Mitt tips är, vänta tills SMHI kommer med en prognos på 8m/s och uppåt och gå sen in på halo när det sker.
Logga in för att svara.