Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torö till salu – perfekta surfklubben, bara 30 millar
-
Torö till salu – perfekta surfklubben, bara 30 millar
svenne svarade 17 år sedan 27 Medlemmar · 39 Svar
-
Med tanke på fotot; Läge att förhandla så att du alltid har P-plats längst ut på udden! ?
Och möjlighet att när som helst värma sig i värmestugan 😀
/Magnus
-
@Koa 427896 wrote:
Att dom använde min “våg bild” på Torö och använde för krängandet…hmmm..
fin procent på 30 000 000 kanske 😉Nynäshamn kanske kan utnyttja sin förköps rätt?! 😉
För härligt rekreations område…Grattis!! Du har alla upphovsrättslagliga rättigheter att skicka en faktura med avgifter inte enbart för användandet av bild i komersiellt syfte utan också för själva bildstölden. En kompis hade samma tur en gång och kollade med Sveriges Yrkesfotografer och jag tror fakturan landade på 30.000 plus moms, och då var det en liten liten bild som någon använde i en annons i en lokaltidning. För annonsering på nätet lär det vara mer 😉
Du behöver inte ens ringa o fråga, bara skicka fakturan o hänvisa till SYF.
Blir det en helkväll på Jacques isåfall???
-
“Bygglov inlämnat för större brygga”.
Eh? Var skall den bryggan byggas?!?
Calle – skicka fakturan för bövelen! Hjälper gladeligen till med eventuella formuleringar!
Frågan kan ju lösas om de låter oss sätta upp en webbcam med väderstation… mmmmm … + fri parkering för dig livet ut.
-
@dr Masse 428063 wrote:
“Bygglov inlämnat för större brygga”.
Eh? Var skall den bryggan byggas?!?
Calle – skicka fakturan för bövelen! Hjälper gladeligen till med eventuella formuleringar!
Frågan kan ju lösas om de låter oss sätta upp en webbcam med väderstation… mmmmm … + fri parkering för dig livet ut.
Till historien;
En personen som sa sig bo på Torö kontaktade mig vi e-mail och ville ha en bild på väggen för privat bruk.
Personen fick kika på ett par lågupplösta bilder att välja på, ena gillade personen mest, har inte hört något mer.
Medan den andra tydligen hamnade på Internet för att puscha en försäljning på 30 000 000kr…Har nu kontaktat personerna och se vad det säger…
Man blir lite trött…
-
Calle, det är bara att skicka en saftig faktura. SFF har varit väldigt duktiga på att se till att man har bra med rättigheter med sig. Förmodligen är det rätt dyrt med tanke på att det är internetpublicering.
-
@Mats_O 428034 wrote:
Grattis!! Du har alla upphovsrättslagliga rättigheter att skicka en faktura med avgifter inte enbart för användandet av bild i komersiellt syfte utan också för själva bildstölden. En kompis hade samma tur en gång och kollade med Sveriges Yrkesfotografer och jag tror fakturan landade på 30.000 plus moms, och då var det en liten liten bild som någon använde i en annons i en lokaltidning. För annonsering på nätet lär det vara mer 😉
Du behöver inte ens ringa o fråga, bara skicka fakturan o hänvisa till SYF.
Blir det en helkväll på Jacques isåfall???
Skulle nog säga att cirka 10-12.000:- borde vara mera rimligt.
(Plus moms). -
självklart ska du skicka en faktura! en bekant till mig blev stämd en gång för att ha använt en bild, fick dega 40.000!! Tveka inte om det är du som tagit bilden, nya prylar:)
-
Är tomten verkligen så stor som den är utmärkt på sista bilden i deras annons?
-
Snygg bild Koa!
Vistas själv en hel del på Torö med kameran med, vet att det rätt ofta blir tacksamt ljus där ute.
Kan du inte lägga ut nåra fler bilder?
Helt korrekt prisbedömning av dig Andersbq! -
@Lars_K 428183 wrote:
Ligger ett gäng i Koas album:
http://www.surfzone.se/pp/showgallery.php?ppuser=1902&cat=500Tack Lars. Bilden i fråga är ju klart dyrast hehe!
-
Och när man går in i Koas galleri och ser bilderna från den 27 okt så minns man, vilken djävla dag det var! Helt otrolig……och den där färgen, för dom som inte var där så kan jag tala om att det var precis den färgen straxt innan solen försvann bakom horisonten. Magiskt.
-
Hur kul är det att bo där om havsnivån stiger 5m? Det finns oda chanser att den gör det!
-
Om inte jag minns helt fel så är ön mittemot i Kärringviken till salu också, eller den var iaf det i somras. Den känns i såfall bättre än udden, där dräller det av kites hela dagarna, inte undra på att man säljer:wink:
Logga in för att svara.