Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torötörstig…
-
Torötörstig…
Publicerad av jesper-b på 22 maj, 2011 vid 19:25Proggar är proggar, men efter rätt flitigt surfande senaste veckan vore det ju kul att få använda riggen också. Tisdag em och Onsdag fm ser ju rätt lovande ut, just nu….
Jag ska krama mina tummar sååååå hårt det bara går.
/JB
bosso svarade 13 år, 5 månader sedan 19 Medlemmar · 43 Svar -
43 Svar
-
Ser ju faktiskt bra ut fortfarande…dags att packa bilen ikväll 🙂
-
Såklart det blir drag! Frankfurt och London i resten av veckan men vem vet vad ett askmoln kan ställa till med.
-
Ok, har inte varit i vattnet ännu i år så därför har jag både bilprovning och möte på tidagen…är det tisdag eller onsdag man skall hoppas på?…funderar på att boka om allt och försöka ta ledigt, uhh
-
Rad;656369 wrote:Ok, har inte varit i vattnet ännu i år så därför har jag både bilprovning och möte på tidagen…är det tisdag eller onsdag man skall hoppas på?…funderar på att boka om allt och försöka ta ledigt, uhh
Skitsvårt att säga. Jag tror nog mer på vind onsdag fm, men mer vågor tisdag em. Vad gäller vind är det som alltid svårt att veta med Torö. Vågor är det ju i stort sett alltid.
Men man måste våga chansa när det gäller Torö, annars blir det ingenting. Om du måste välja tycker jag onsdag morgon känns vindsäkrast, men som sagt väldigt svårt att sia..
/JB
-
Orkan nog inte ta dem med på flyget.
Men däremot svänger jag nog vägen om torö på väg till flygplatsen imorgon fm för att segla lite onshore eller kanske surfa.
-
Well, bokade om allt. Tog ledigt på tisdag. Åker väl ner och kollar på utsikten…ev svänger förbi pantbanken på vägen hem och byter prylarna mot en bastuba. Eller en drinkvagn. Troligtvis en drinkvagn.
-
Tja en del vind tisdag morgon onshore och ganska stort och knepigt. Sedan ännu lite lättare under dagen och med det kända lyftandet på sydväst ser det ganska skakigt ut för vindsurf på stenstrand. Men sedan seneftermiddag/kväll så smäller det till. Himlen klarnar upp helt och det blir solnedgångssurf i perfekt sideshore. Övernatting och favorit i repris onsdag morgon fast nu med soluppgång så klart!
Bara en liten simulering, verkligheten kan bli helt annorlunda!
/JB som kommer ner strax efter lunch!
-
Färsk Torö-rapport till alla som inte sitter fast vid ett skrivbord denna tisdag:
En jobbarkompis var där fem halvsex i morse och surfade. Bra vågor så han fick några timmar, och när han drog därifrån började det bygga på ordentligt. Uppskattningen var 11-14 m/s.
-
Claes6;656543 wrote:Färsk Torö-rapport till alla som inte sitter fast vid ett skrivbord denna tisdag:
En jobbarkompis var där fem halvsex i morse och surfade. Bra vågor så han fick några timmar, och när han drog därifrån började det bygga på ordentligt. Uppskattningen var 11-14 m/s.
Och jag sitter i Farsta med bilen packad….. Nu gäller bara att göra en EXIT!
-
frippe75;656545 wrote:Och jag sitter i Farsta med bilen packad….. Nu gäller bara att göra en EXIT!
Eller ska man tror på klart.se och hoppas på vridningen ikväll typ 17-18… ?
Nu bara 9ms på landsort… brukar ju inte bjuda upp till dans va? -
körde 5.3 å vågis i kärringviken mellan 8-9.30 med bra drag..å obefintliga vågor. surfet efteråt var helt ok, kändes som vinden mojnade lite.
imorgon kanske…om man får ledigt från familj o jobb 🙂
-
Det kommer inte att funka för vindsurf på stenstranden i eftermiddag, för lite vind tror jag.
Kanske ikväll.
Logga in för att svara.