Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Torr mellan skinkorna
-
Torr mellan skinkorna
Publicerad av donnen på 10 augusti, 2005 vid 14:3831 år gammal. Man blir bekväm. Man gillar en god bok och en skön fåtölj. Man lär sig vara proffstrevlig på fester och snacka med idioter man egentligen vill skalla. Man vill ha torrdräkt. Vilka är bra, vilken är bäst? Jag har fattat att Pyro’n och Maui Magicen finns att tillgå. Något att säga om dem eller andra?
matthias svarade 19 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Svar till:
31 år gammal. Man blir bekväm. Man gillar en god bok och en skön fåtölj. Man lär sig vara proffstrevlig på fester och snacka med idioter man egentligen vill skalla. Man vill ha torrdräkt. Vilka är bra, vilken är bäst? Jag har fattat att Pyro’n och Maui Magicen finns att tillgå. Något att säga om dem eller andra?
[/ QUOTE ]
Har kört Pyro men bytt till Mystic. Mystic ger betydligt mindre kondens. Jag tycker också att Mystic passar mig bättre, speciellt map armarna som är kortare på Pyron. Pyron använder jag en LT och Mystic L.
Det är bara att erkänna att man blivit gammal när man går på mingelpartyn och vill ha fjolldräkt men jäklar vad skönt det är. Speciellt att byta om hemma.
-
Svar till:
31 år gammal. Man blir bekväm. Man gillar en god bok och en skön fåtölj. Man lär sig vara proffstrevlig på fester och snacka med idioter man egentligen vill skalla. Man vill ha torrdräkt. Vilka är bra, vilken är bäst? Jag har fattat att Pyro’n och Maui Magicen finns att tillgå. Något att säga om dem eller andra?
[/ QUOTE ]
Så jävla bra skrivet
-
35 år och delar dina åsikter…det finns bättre och billigare torrisar än Pyron. Pyron andas inte och då förvinner poängen med torris.
Jag köpte en GUL Solvent torris för 2 300 kr inkl frakt från en seglarsite i england. Minns tyvärr inte adressen. Sök på google: GUL, drysuit, UK…så borde du hitta den.
Är nöjd med GUL dräkten: rymlig, andas, fötter med bra passform, blixlås fram (enkelt att öppna själv). Enda nackdelen är att den kan läcka lite vid handlederna om man bodydraggar efter brädan (vattnet trycker på). Med torrhandskar till (jag har Maui Magic) så läcker den inte i handlederna så problemet uppkommer inte när det är rikigt kallt i vattnet (då vill du ha handskar).
Jonas
-
Jag har en sola som jag är grymt nöjd med.
Det är en dräkt med låset fram = bättre rörlighet bakom ryggen, man kan öppna och stänga den själv, det kan hända att den bullar sig lite framtill och det gör att man inte alltid ser kroken.
Det är en dräkt som andas = mindre kondens och mindre svett
Det är en dräkt med latexmuddar överallt, inkl. hela latexsockar = vattnet kan omöjligt ta sig in och fötterna är torra och varma (utan att ge avkall på känsla) även när det är svinkallt till skillnad från andra märken. neoprenmuddar t ex e kanske det sämsta som finns, läcker som en sil.
det är en dräkt som är rörlig och snygg.
Letade lääääänge efter en bra torrdräkt och hittade till slut denna som har alla de egenskaper jag sökte.
finns på http://www.kiteshop.dk
Logga in för att svara.