• Torrdräkt?

Publicerad av goggor på 15 oktober, 2003 vid 15:52

Hej jag har funderat lite på att köpa mig en torrdräkt så att jag kan åka lite längre under året men har noll koll på vad jag ska ha. Sen undrar hur länge ni åker med våtdräkt på säsongen.

kotivoito svarade 21 år, 2 månader sedan 15 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • piloten

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 16:00

Ocean Rodeo Pyro.

• goggor

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 16:03

Var kan man hitta nått om den? är det någon som vet någon bra sida där man kan titta och läsa lite om olika torrdräkter?

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 16:36

5 mm våtdräkt enda valet strunta i allt dyrt tjafs.

• walle

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 16:43

Svar till:

Var kan man hitta nått om den? är det någon som vet någon bra sida där man kan titta och läsa lite om olika torrdräkter?

[/ QUOTE ]
    dacon.biz kan du läsa om och köpa Pyron…

• patrikol

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:01

Hela året med en 5/3 sommaren är det ju surfshorts som gäller.

• hengo

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:04

5mm övöer hela kroppen, semi dry 1500:- på diveextrem i uuumeeå!!!
    på sommaren så härdar man i shorts!

• patrikol

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:07

Skit billigt ta en sån låter kanon.

• hengo

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:14

skall väl tilläggas att den inte är världens smidigaste! men när man blött ner den så tänker man inte på den iaf, har inte testat nåt annat än heller (och tänker inte göra det, då måste jag ju ha de!)
    en pyro är säkäert både varmare och bekvämare, men vill man inte hosta upp 4500:- är detta ett bra alternativ wink.gif

• goggor

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:17

Är det någon som har provat köra med dubbla dräkter jag fick ett tips om det innan men jag tyckte det lät lite knöligt… jag har en kort och en 3mm man skulle kanske prova det…

• patrikol

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:21

Jag brukar ha en surftröja och surfshorts under. Det hjälper ju fler lager du har men känns som att det borde funka bättre med tunnare material än två våtdräkter inte fel att det känns skönt också.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:23

Här är adressen til Divextreme i Umeå.De har någ sveriges mest prisvärda dräkter [email=”www.divextreme.se”]www.divextreme.se[/email]

• kitelife

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 17:29

japp det funkar med dubbla våtdräkter, och det blir varmare… men tyvärr ju mer man tar på sig ju sämre blir rörligheten ; ( till slut blir du som dom där boddy buildarna som inte kan hålla armarna rakt framförsig med handryggarna mot varann …

Smidig som ett kylskåp och vig som ett järnspett…

En skaldräkt (Pyro) är det lätt bästa alternativet, med den kör du från sep. – juni och sen kan du köra i shorts ; ) alltså den enda dräkten du behöver om man ska se krasst på det…

• jott

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 20:05

Svar till:

Är det någon som har provat köra med dubbla dräkter jag fick ett tips om det innan men jag tyckte det lät lite knöligt… jag har en kort och en 3mm man skulle kanske prova det…

[/ QUOTE ] Jag drar snart till varmare vatten så jag lägger de nästan 5 laxen till en pyro på fylla och nya badshorts istället. Härdar ut i dubbla dräkter så länge. Var ute senast för ett par dagar sedan och det var inga problem. Frös satan om fötterna bara för jag kasserade mina våtdojjor, det är samma känsla som att åka i pjäxor ungefär. Är du man eller mus? Kör så det ryker!

• nilsson

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 20:20

Svar till:

japp det funkar med dubbla våtdräkter, och det blir varmare… men tyvärr ju mer man tar på sig ju sämre blir rörligheten ; ( till slut blir du som dom där boddy buildarna som inte kan hålla armarna rakt framförsig med handryggarna mot varann …

Smidig som ett kylskåp och vig som ett järnspett…

En skaldräkt (Pyro) är det lätt bästa alternativet, med den kör du från sep. – juni och sen kan du köra i shorts ; ) alltså den enda dräkten du behöver om man ska se krasst på det…

[/ QUOTE ]
    Vad är det för fel på det? jag har precis förnyat mitt gymkort!

• anonym-anvandare

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 20:39

kan svara på det där med dubbla våtdräkter efter att ha kört hela förra vintern med det. Visst blir det stelt, men det gör också hela skillnaden i värme när det blir under 10 nånting. Jag har kört i +1 i både luft å vatten och det ångar ändå om mig när jag tar av dräkterna (vilket ju iofs är jävligt kalt) oj nu blev det homoerotiskt , det var inte meningen. Jag är jävligt heterovarm å go i mina dubbla dräkter, kan rekommendera det varmt (hehe)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.