Senaste nytt Forums Torrdräkt?

• Torrdräkt?

Publicerad av anonym-anvandare på 27 oktober, 2003 vid 17:28

Torrdräkt är ju varmt å gött, men är det nån som provat? Blir det för klumpigt eller nåt? Berätta era erfarenheter.

Hela kitesverige har ju pyro-dräkter numera. Det är helt omöjligt å skilja dom åt. Jag tänkte att varför inte för vindsurfare också.
    /Kalle i Lund

anonym-anvandare svarade 21 år sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • endy

Medlem
    27 oktober, 2003 vid 18:51

Jag har iofs inte provat någon torris men min åsikt är att en 5/3:a med förstärkningsplagg t.ex väst m luva räcker ganska långt om man inte är allt för frusen av sig.

Jag seglar året runt med denna kombination och kan inte säga att jag fryser, det som är värst är väl händerna som kan bli lite frusna.

Varför kitarna kör med de “dräkterna” är väl för att de ligger i vattnet hela tiden confused.gif wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    27 oktober, 2003 vid 21:30

Vet vad du menar, kör själv nu med dubbla våtdräkter, och det funkar ju man är varm å go. Men det verkar mycket smidigare med torrdräkt. Slippa byta om mer eller mindre, kunna rigga i den om det är risigt väder. Dubbla våtdräkter är varken särskilt smidigt eller bekvämt. Och när jag går i våtdräkt på land så blir jag alltid kall. Helt enkelt en skönare känsla med torrdräkt tror jag.
    Däremot undrar jag om nån har erfarnhet av torrdräkt på bräda och kan säga om det finns nåra oanade nackdelar (eller fördelar).
    /Kalle

• jopi

Medlem
    27 oktober, 2003 vid 21:36
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 oktober, 2003 vid 07:21

Tack för svaren!
    Tror jag ´hänger kvar vid min gamla våtdräkt ett tag till. Hade vart skönt med en go shorty under bara.
    Nån som har nåt att tillägga?
    /Kalle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Torrdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.