• Torrdräkt?

Posted by anonym-anvandare on 5 april, 2001 at 13:09

Tjena, Krävs det torrdräkt för att segla nu eller klarar man sig med en 4-3 våtdräkt? (Jag talar om Göteborg/Varbergstrakten). Någon som har några tips hur man håller värmen om man bara äger en 4-3:a?

rian replied 23 years, 8 months ago 3 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • anonym-anvandare

Member
    5 april, 2001 at 13:13

Har kört med neoprene shorts under och en väst med huva över 4+3 våtdräkten, det har fungerat bra.

• leif

Member
    5 april, 2001 at 14:02

Titta under “säljes på grund av sjukdom.
    Där har jag en nästan ny dräkt till reapris.
    Leif.

• anonym-anvandare

Member
    5 april, 2001 at 15:15

Tipset med väst med huva utanför dräkten mm är ett bra råd. Körde med steamer (dock gammal) så sent som i juni strax före midsommar och frös häcken av mig så bara 3/4 tror jag inte räcker. Värst var kallduschen som kom via nacken och dragkedjarn, den undviker du med en väst. SurfersParadise vet jag har västar. Finns säkert på fler ställen.

• anonym-anvandare

Member
    5 april, 2001 at 15:51

Väst e kanon! Två tre millimeter ca. Göra också att vattnet inte rinner längs ryggen. Innanför dräkten då givetvis och inte utanpå som nån annan tyckte.

• rian

Member
    6 april, 2001 at 07:44

Smittar det vid hudkontakt,… eller?

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

You must be logged in to create new discussions.