Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Torrdräkt?
-
Torrdräkt?
Publicerad av anonym-anvandare på 8 maj, 2001 vid 08:45Jag har funderat på att köpa en torrdräkt till höstens kalla dagar. Men jag vet inte riktigt vilken jag skall välja. Jag vill ha en torrdräkt som är både varm och smidig. Som sagt en prisvärd dräkt.
nemo svarade 23 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
testa north’s “comp” med väst inuti ..kanonvarm och smidig..3999:- hos wallen..
Stay windaddicted..
http://windaddicted.tripod.com -
Hej!
Provade min splirrans nya sola torrdräkt i helgen, (helt ok 5,3 “kärringviken” på Torö). Tyckte den var grymt bra, har aldrig haft en torris förut så jag kan inte säga om den är bättre eller sämre än någon annan. Köpte på skidsport i Bromma.
För övrigt så kan jag inte fatta att jag inte skaffat en torris tidigare vem gillar att frysa?!?!?
/ Calle -
Håller med! Fattar inte varför jag frysit alla dessa år.
Köpte en NP utan dragkedja.
Smidig som bara den och varm. OK släpper in lite vatten, men surfade 2 timmar i helgen (7 grader i luften målnigt och nordlig vind) och var fortfarande varm när jag slutade.Hur var det på TORÖ?
Funkar det bra vid NORD NORDOST?
Vilka riktningar funkar på TORÖ? (Vet att ost-syd-väst funkar) -
Pro Limit har en dräkt som heter ProSeries tror jag. Jag har precis köpt en. Typ 2.500 kostade den, jag minns inte riktigt. SurfersWorkshop i Malmö.
Smidigt gummi som få! Jag har aldrig känt en dräkt med så smidigt gummi i alla fall.
Det går även att välja dragkedja. Samma dräkt går att få med torrdragkedja, vertikal- eller horisontal dragkedja eller en “överlappande” variant.
Smart och kundvänligt!S..
-
NP Apex 5000 + väst med huva över. dräkten är semidry men blir nästa helt torr med västen över, betydligt torrare än de torrdräkter jag haft. Helt oslagbar smidighet.
Logga in för att svara.